• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98112820712
  • خبرنگار : 50223

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان:

حدود ۲۰ موسسه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل هستند

حدود ۲۰ موسسه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۴۰ مؤسسه قرآنی در استان وجود دارد که نیمی از این تعداد غیرفعالند.

"محسن رضایی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: حدود ۴۰ موسسه قرآنی در استان وجود دارد که نیمی از این تعداد به دلیل بالا بودن رهن و اجاره، مشکلات مالی، ضعف در مدیریت امور قرآنی، عدم پرداخت بیمه مربیان و عدم حمایت مسئولین غیرفعالند.

وی اظهارکرد: ۲۰ مؤسسه در استان وابسته به سازمان امور قرآنی است که از این تعداد ۱۵ مؤسسه فعال است. حدود ۹۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ خانه قرآنی شهری و مابقی روستایی هستند که عمدتا در شهرستان بویراحمد قرار دارند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خانه قرآن تشکلی خودجوش است و نتوانستیم در حد بضاعت از این خانه ها حمایت کنیم، تصریح کرد: از همه مؤسسات قرآنی استان درخواست کتبی خواسته ایم که مشکلات را عنوان کنند.

رضایی ادامه داد: حدود دو تا سه سال است که برنامه بیمه فعالان قرآنی تعطیل است و قرار است به تناسب حمایت شوند و موسسات نیمه فعال کاملا فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه تجلیل از فعالین قرآنی اعم از قاریان، حافظان، مدیران مؤسسات قرآنی و مدیران خانه‌های قرآن شهری و روستایی ۲۹ بهمن ماه با حضور آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقاء حافظان، قاریان و مربیان قرآنی استان با برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن کریم اعم از دوره‌های تربیت معلم، داور و ممتحن و برگزاری دوره‌های قرائت تخصصی سطح ۶ و ۷ با دعوت از اساتید برتر و نمونه کشوری از جمله برنامه های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان است که در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد برگزار شدند.

رضایی بیان کرد: شناسایی و ساماندهی استعدادهای قرآنی در برگزاری محافل قرآن به صورت ماهیانه در شهرستان‌های مختلف استان، جلسات هفتگی آموزش قرآن و دوره استعداد قرآنی ۱۴ تا ۱۸ سال با میزبانی شهرستان بویراحمد از دیگر برنامه‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha