• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98121713636
  • خبرنگار : 50044

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

فعالیت ۳۵۰ هزار سفیر سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان

فعالیت ۳۵۰ هزار سفیر سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان

ایسنا/گیلان رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: ۱۲۰۰ بهورز و ۳۵۰هزار سفیر سلامت خانوار و محله در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان فعالیت دارند.

دکتر ارسلان سالاری  در خصوص اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان برگزار شد اظهار کرد: این بسیج ملی در گیلان با همکاری فرماندهی سپاه و بسیج استان در رشت و سایر شهرستان ها اجرا خواهد شد، در این راستا، ۱۲۰۰ بهورز و ۳۵۰هزار سفیر سلامت خانوار و محله نیز فعالیت دارند.

وی در ادامه ضمن تشریح جزییات این بسیج ملی، گفت: مردم در سراسر استان می توانند با مراجعه به سامانه www.salamat.gov.ir در صورت داشتن علایمی چون تب، سرفه، تنگی نفس، اطلاعات خود را وارد نمایند. در غیر این صورت همکاران بهداشتی با همکاری بسیج، مردم را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد و در صورت داشتن علایم، آموزش های لازم در خصوص مراقبت در منزل و یا بستری در مراکز درمانی، انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امن ترین مکان را محیط خانه خواند و از مردم گیلان خواست فقط برای انجام امور خیلی ضروری از منزل خارج شوند تا از این اپیدمی و بحران عبور کنیم.

سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، به لزوم همبستگی ملی در مقابل ویروس کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در هر بحرانی، زمانی که مشارکت مردم را شاهد بودیم، نتیجه خوب و رضایتبخشی حاصل شده است. حتی در جنگ نیز چنین بوده است.

وی ادامه داد: مشکل شیوع این ویروس با همه گستردگی و فراگیربودنش، با حضور و همدلی مردم قابل حل است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر رعایت اصول بهداشت فردی، گفت: گذر از این بحران، کار یک سازمان به تنهایی نیست، با کمک نیروهای داوطلب در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم و در این مسیر کمک خواهیم کرد. به نظر می رسد با اقدامات تدبیر شده و به یاری خدا طی یک هفته بتوانیم کنترل این بیماری را به دست بگیریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha