• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99021309140

استاندار فارس خواستار شد:

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولید

افزایش ۲۵ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولید

ایسنا/فارس استاندار فارس با مناسب دانستن حجم تسهیلات بانکی پرداخت شده طی سال ۹۸ خصوصا از سوی بانک‌های دولتی به بخش‌های مختلف، خواستار افزایش ۲۵ درصدی این تسهیلات خصوصا به بخش تولید طی سال ۹۹ شد.

عنایت‌الله رحیمی شنبه ١٣ اردیبهشت در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس بیان کرد: ارزیابی دستگاه‌های تخصصی در صدور مجوزهای بی نام به دور از تکلف، ارزیابی مثبتی بوده اما نیازمند دقت و تمرکز بیشتر بر بازگشت سرمایه و سود اقتصادی این مهم هستیم تا کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند از اشتیاق بهتری برخوردار شوند.

او همچنین در این جلسه با تاکید بر کارآمدی کارگروه‌ها و نتیجه عملیاتی آنها، خواستار بازنگری در کارگروه‌های مصوب استانی شد و گفت: انتظار داریم کارها به سمت اقدامات تخصصی و صرف وقت کمتر پیش رود و البته در خارج از وقت اداری هم برگزار شود.

استاندار فارس به مشکل مجموعه تولیدی شیرین بیان استان که در این جلسه مطرح شد هم اشاره و با بیان اینکه عصاره شیرین بیان، از برندهای استان فارس با توجه به سابقه و پتانسیل محیطی آن محسوب می شود، تاکید کرد: حمایت‌های لازم از این مجموعه مد نظر قرار گیرد؛ همچنین مدیران این شرکت تولیدی مستندات را ارسال کنند تا از طریق بانک مرکزی بخشی از مشکلات مالی این مجموعه مرتفع شود.

رحیمی به پایانه‌های صادراتی کشاورزی استان فارس که از ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی و ٨٠ درصد پیشرفت برنامه‌ای برخوردار است هم اشاره و عنوان کرد: باید این موضوع را جدی تر دنبال کنیم، چرا که سالیان زیادی است در دستور کار قرار دارد.

او به انعقاد تفاهم نامه‌ با نیروهای مسلح برای اثر بخشی و استفاده از نیروهای جوان پس از آموزش هم اشاره و خاطرنشان کرد: امید است این مهم منجر به مهارت آموزی جوانان و ورود آنها به بازار کار شود.

استاندار فارس همچنین با اعلام اینکه سال گذشته حجم تسهیلات پرداختی به ویژه توسط بانک‌های دولتی استان به ٢٤ هزار ٣٣٢ میلیارد تومان رسید، اضافه کرد: اگرچه میزان تسهیلات پرداختی عدد قابل قبولی است اما انتظار است که امسال این تسهیلات حداقل ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.

او تسهیلات پرداختی را به ترتیب در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، بازرگانی و خدمات، وام قرض‌الحسنه، صادرات و سایر تسهیلات به میزان، ١٣، ١٧، ١١، ٤٦، ١٠، ٢ و ١ درصد اعلام کرد.

رحیمی با بیان اینکه اگر به دنبال افزایش تسهیلات هستیم باید هدف کمی را مشخص کنیم، بر توجه ویژه بانک‌های استان به موضوع نسبت مصارف به منابع تاکید کرد و گفت: اگرچه عملکردها نسبت به سال قبل بهتر شده اما تا رسیدن به حد انتظار فاصله دارد.

استاندار فارس تاکید کرد که این استان باید امسال در پرداخت تسهیلات نهایتا چهارمین استان کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha