• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99022317035
  • منبع : نمایندگی ایلام

تاکید استاندار ایلام بر استفاده از همه ظرفیت ها برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها

تاکید استاندار ایلام بر استفاده از همه ظرفیت ها برای پیشگیری از آتش سوزی  جنگل ها

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: باید از ظرفیت  دهیاران، فعالان زیست محیطی، گروه های مختلف و سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان استفاده شود.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ️ستاد مدیریت بحران استان  اظهار کرد: سال گذشته برخورد جدی با متخلفان  نشد اما امسال باید با جدیت با متخلفانی که به مناطبع طبیعی خسارت وارد می کنند، برخورد می شود.

 وی با بیان اینکه روشن کردن آتش در جنگل های استان و آتش زدن  مزارع پس از برداشت محصول ممنوع است و باید از طریق صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به این مساله آگاه باشند.

سلیمانی دشتکی اختصاص بالگرد به استان برای حوادث غیرمترقبه را کار بزرگی برشمرد و گفت: امسال از نظر آتش سوزی مراتع استان باید بیشتر آماده باشیم و همه پای کار باشند تا از این موهبت الهی محافظت کنیم.

وی  با تاکید بر اینکه باید در این فصل همه آماده باشند تا اگر مرتعی و جنگلی دچار آتش سوزی شد بلافاصله اقدام به خاموش و مهار آن بکنند، ادامه داد:  باید از ظرفیت  دهیاران، فعالان زیست محیطی، گروه های مختلف و سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان استفاده شود.

سلیمانی دشتکی به اختصاص اعتبارات استانی برای خرید تجهیزات مورد نیاز و امکانات به منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها موظف اند پا به پای هلال احمر، بسیج و سپاه در شرایط حاد و حوادث مختلف پای کار باشند.

وی از بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، محیط زیست، تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد و همه دستگاه ها که در امر مهار آتش در مراتع استان تلاش کردند، قدردانی کرد.

استاندار ایلام به افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: روز گذشته تعداد افراد مبتلا به کرونا به بالاترین تعداد در روز رسید که توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی را دو چندان می کند.

وی گفت: شاید یکی از علت های افزایش بحث بیماریابی باشد اما مهمترین علت آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha