• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99040402907
  • منبع : نمایندگی همدان

راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان همدان

راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان همدان

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امروز دشمن بنایش بر این است که بحران هویت ایجاد کند بنابراین مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان وظیفه دارد در هویت‌سازی اسلامی و ایرانی نقش اساسی را بازی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی شامگاه سه‌شنبه ۳ تیرماه در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان استان همدان، با اشاره به اینکه در استان همدان مجموعه‌های فراوانی در عرصه تربیت کودک و ‌نوجوان فعالیت داشته‌اند و ۱۳ مجموعه در شهر همدان هستند، افزود: در مهرماه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی در تصمیمی قابل تقدیر تصمیم به راه‌اندازی این مرکز تخصصی گرفت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این مجموعه‌ها جلسات زیادی تشکیل دادند  و شاکله و ساختار فعالیت‌های مرکز را مشخص کردند.

امام جمعه همدان درباره ضرورت تشکیل مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان مطرح کرد: فرهنگ اسلامی، آموزه‌های دینی و سنت‌های معقول ملی ایرانی باید هویت ساز نسل جدید شود و بدیهی و ‌ضروری است که اگر بخواهیم نسل جدید و آینده سازان را تربیت کنیم باید این سنت‌ها به آن‌ها معرفی شود.

وی ادامه داد: اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سند مهندسی علمی و سند علمی کشور در عرصه هویت بخشی و تربیت کودک و ‌نوجوان  ورود کرده‌اند اما اگر بخواهیم نسلی را تربیت کنیم که استقلال فکری داشته باشد و ‌مرهون تمدن غربی نشود نیاز است در مرحله اجرا وارد شویم.

شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه کلیدواژه این مرکز تخصصی هویت دینی و اسلامی است، گفت: در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه بنا بر این است که مجموعه‌های فرهنگی را فعال کنیم و در حال حاضر نیز مدرسه قرآنی حضرت زینب(س)، مرکز صیانت از نهاد خانواده و مرکز مشاوره خانواده در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این مرکز بتواند برای استان و خانواده‌ها که در عرصه تربیت کودکان و نوجوانان دچار بحران هستند مفید باشد همچنین از آنجا که جامعه باز است تربیت کودک و نوجوانان مخصوص خانواده نیست و جامعه، رسانه و ارگان‌های مختلف بستر تربیت هستند و این مرز باید حرکت جهادی داشته باشد تا بتواند مؤثر واقع شود.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: مقرر شده است ویژه‌نامه فعالی در عرصه کودک و نوجوان توسط یکی از روزنامه های محلی با همکاری این مرکز منتشر شود و امیدواریم بتوانیم هر آنچه نیاز نسل کودک و نوجوان است را فراهم کنیم.

مدیر مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان استان همدان نیز خاطرنشان کرد: دو سال پیش جمعی از مدیران مجموعه‌های مردمی تربیت محور به منظور هم‌افزایی، رشد و اعتلای کارهای تربیتی دور هم جمع شدند که با دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان درباره تربیت کودک و نوجوان همزمان شد.

شورا قصری‌فر ادامه داد: پس از مباحثه‌های مفصل به این نتیجه رسیدیم که دغدغه امام جمعه همدان تشکیل مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان در همدان است.

وی تصریح کرد: دغدغه این بود که به سه سیاست اصلی برسیم که سیاست اصلی بر اتکا به قدرت و ظرفیت مردم است چراکه طبق فرموده مقام معظم رهبری هر کجا خلأیی در کارها پیش می‌آید تنها راه نجات کشور اتکا به مردم است.

قصری‌فر اضافه کرد: سیاست‌ها و رویکردهای اصلی این مرکز جبهه سازی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و عدم تصدی‌گری هستند و قصد ما نیز عدم تصدی‌گری است و مرکز هم نقطه اتصال نیازهای جامعه با استفاده از ظرفیت‌های کلان و بی انتهای مردم است.

وی درباره ساختارهای مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان در همدان هم بیان کرد: نهادهای حاکمیتی، مردم که شامل مجموعه‌ها و افراد هستند و مرکز جزء ساختار این مرکز به شمار می آیند.

مدیر مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان استان همدان، دفترهای پشتیبان این مرکز را دفتر تولید محتوا، دفتر امور مربیان، دفتر مشاوره، دفتر تبلیغ و دفتر خدمات تربیتی معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha