• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99051107509
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

آسیب‌پذیری بیماران قلبی – عروقی در مواجهه با کرونا 

آسیب‌پذیری بیماران قلبی – عروقی در مواجهه با کرونا 

ایسنا/چهارمحال و بختیاری چندین ماه از شیوع بیماری کووید - ۱۹ در ایران و جهان می‌گذرد، ویروسی که هیچ قشری از جامعه را بی‌نصیب نگذاشته و جهان را تحت تسلط خود قرار داده است و روزانه اطلاعات جدیدی از این ویروس شناسایی می‌شود.

براساس آمار اعلام شده تاثیر کووید ۱۹ بر قلب و عروق بدن انسان ثابت شده است، در این راستا متخصص قلب و عروق در چهارمحال و بختیاری به تشریح این موضوع پرداخت.

مرضیه نصیری، متخصص قلب و عروق در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمامی افراد جامعه به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای، در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند، اظهار کرد: براساس آمار اعلام شده شایع‌ترین بیماری زمینه‌ای که در مبتلایان به ویروس کرونا دیده شده است، بیماری‌های زمینه‌ای قلبی - عروقی بوده است.

وی با اشاره به اینکه هدف ویروس کرونا، درگیر کردن ریه‌ها و مجاری تنفسی است، افزود: در صورتی که ریه فرد مبتلا درگیر شود، ریه دچار التهاب شده و این التهاب باعث افزایش بار کاری قلب می‌شود  و در صورتی که قلب از قبل دچار بیماری زمینه‌ای باشد، این افزایش فشار کاری می‌تواند سبب بروز صدماتی در قلب و کارکرد آن شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان عوارض قلبی - عروقی در مبتلایان به ویروس کرونا، ادامه داد: التهاب‌های حاد عضله قلب، نارسایی قلبی، گرفتگی عروق رگ، سکته‌های قلبی و مغزی از جمله عوارض قلبی - عروقی در مبتلایان به این ویروس است.

نصیری با بیان اینکه افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی - عروقی هستند، همان علائم معمولی ویروس کرونا را تجربه می‌کنند، اضافه کرد: این گروه از افراد ممکن است درگیری آن‌ها با ویروس کرونا و همچنین درگیری ریه‌های آن‌ها با این ویروس بیشتر از دیگر افراد باشد.

این متخصص قلب و عروق در چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای قلبی - عروقی نسبت به ویروس کرونا آسیب پذیرتر از دیگر افراد هستند، توضیح داد: متاسفانه احتمال مرگ و میر برای این گروه از افراد بیشتر است.

نصیری گفت: احتمال اینکه افراد بدون بیماری قلبی - عروقی پس از ابتلا به ویروس کرونا درگیری‌های قلبی ناشی از ویروس کرونا را داشته باشند، وجود دارد.
وی تاکید کرد: فردی که دارای بیماری قلبی و عروقی است و همچنین به ویروس کرونا نیز مبتلا شده است باید داروهای تجویز شده را تحت نظر پزشک معالج خود مصرف کند تا دچار تداخل ناخواسته عارضه‌های دارویی نشود.

این متخصص قلب و عروق با تاکید بر اینکه حفاظت شخصی برای بیماران قلبی امری حیاتی است، به این‌گروه از افراد به خصوص افراد بالای ۶۵ سال توصیه کرد که در شرایط کنونی از رفت و آمدهای غیرضروری بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا قرنطینه خانگی، پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محیطی و استفاده از ماسک در فضای بیرون از منزل است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha