• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99051208184
  • منبع : نمایندگی گیلان

۶۵ برند رسمی برای برنج گیلان

۶۵ برند رسمی برای برنج گیلان

ایسنا/گیلان مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۶۵ برند رسمی برای برنج استان گیلان ثبت شده است.  

قاسم جوادزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه به طور میانگین ۷۵۰ هزار تن در گیلان برنج تولید می‌شود، گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و همت کشاورزان پیش‌بینی شده است که امسال برنج استان از نظر کمی و کیفی افزایش داشته باشد.

وی افزود: ۱۰ تا ۱۲ درصد برنج استان در گیلان مصرف می‌شود و مابقی به سایر استانها صادر می‌شود.

جوادزاده ادامه داد: در حال حاضر صادرات برنج گیلان به دیگر کشورها وجود ندارد و به صورت موردی  در قالب سوغات برده می‌شود.

وی در خصوص صادرات این محصول به دیگر کشورها ادامه داد: بسته‌بندی‌های شکیل برنج گیلان می تواند بازارهای هدف خوبی را در دیگر کشورها باز کند و در حال حاضر اقدامات اولیه از جمله بسته‌بندی وکیوم برای تحقق این امر در حال انجام است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: در حال حاضر ۵۵ کارخانه برنج‌کوبی در گیلان دارای پروانه بهره‌برداری بسته‌بندی هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ کارخانه شالیکوبی دیگر، نیز طرح توسعه بسته‌بندی برنج را در دست اجرا دارند که در حال حاضر ۶۰ هزار تن برنج گیلان را بسته‌بندی می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: در مجموع از ۷۵۰ هزار تن برنج تولیدی برنج سفید گیلان، ۱۳۰ هزار تن بسته‌بندی و به بازارها عرضه می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: برندسازی و بسته‌بندی برنج می‌تواند ارزش افزوده تولید این محصول را به شالیکاران گیلانی برگرداند و هم‌اکنون به طور رسمی ۶۵ برند ثبت شده برنج در گیلان وجود دارد.

جوادزاده خاطرنشان کرد: وجود برند معتبر نه ‌تنها از تقلب و اختلال ارقام مختلف برنج در ارقام مرغوب جلوگیری می‌کند، بلکه موجب افزایش اعتبار برنج گیلان در بازار نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: برنج بسته‌بندی بهداشتی هستند، زیرا ضمن اینکه در حین بسته بندی دانه‌های کپک‌زده و رنگی از برنج های مرغوب جدا می‌شوند و از تماس با تمامی حشرات نیز در امان می‌مانند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha