• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99070201266

رییس هیئت پزشکی‌ورزشی خراسان رضوی:

آمار دقیقی از ورزشکاران کرونایی خراسان رضوی نداریم

آمار دقیقی از ورزشکاران کرونایی خراسان رضوی نداریم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: وظیفه این هیئت، پوشش آسیب‌های ورزشی است و گسترش امکانات برای استفاده مردم در اختیار این هیئت نیست.

رضا گلدوزیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد هیئت پزشکی ورزشی استان در دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات هیئت در این دوران، کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی بود که به تمام پزشکان معتمد ابلاغ کردیم. بسیاری از پزشکان در مراکز سطح یک و دو کرونا شاغل بودند. در ستاد ملی کرونا در زمینه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی فعال بودیم و بر تمرینات تیم‌های لیگ برتری نظارت داشتیم.  

وی ادامه داد: سعی کردیم در تمام تمرینات، نمایندگان هیئت حضور داشته باشند تا در صورت لزوم از مهارت و دانش پزشکی آن‌ها استفاده شود. برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی، پیشنهاداتی به فدراسیون پزشکی ورزشی دادیم. پس از عبور از بحران اولیه بیماری کرونا، در خصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد رایزنی کردیم و توانستیم با ارائه راهکاری در خصوص نحوه بازگشایی، کمی از مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها کم کنیم.  

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی اضافه کرد: برخی موضوعات آموزشی را از طریق وب‌سایت هیئت به صورت مجازی در اختیار مربیان و پزشکان قرار دادیم و این آموزش‌ها همچنان ادامه دارد. بازرسی اماکن ورزشی یکی دیگر از اقدامات هیئت پزشکی ورزشی استان در دوران همه‌گیری بیماری کرونا بود که منجر به پلمب شدن تعدادی از باشگاه‌های غیرمجاز شد.

گلدوزیان خاطرنشان کرد: توزیع اقلام بهداشتی برای پرسنل اداره کل ورزش و جوانان، فرآیند بیماریابی و تب‌سنجی برای مراکز ورزشی، از دیگر اقدامات هیئت در راستای کنترل و کاهش ابتلا به بیماری کرونا بود. در حال حاضر نظارت بر فعالیت باشگاه‌ها با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه دارد.

وی گفت: ۲۰۰ هزار ورزشکار در استان داریم که متاسفانه بسیاری از آن‌ها به کرونا مبتلا شدند. باشگاه‌ها نیمه‌تعطیل بودند و بسیاری از مسابقات برگزار نشده بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی از ورزشکاران مبتلا به این بیماری ارائه کرد، ضمنا بیماری کرونا در زیرشاخه‌های آسیب‌های ورزشی قرار نمی‌گیرد که پرونده‌ای از ورزشکاران در هیئت ثبت شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی عنوان کرد: با وجود بازگشایی باشگاه‌ها نگرانی بابت فعالیت ورزشی ورزشکاران نداریم چراکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام اماکن ورزشی رعایت شده و همچنین باشگاه‌ها با تمام ظرفیت خود فعالیت ندارند.

گلدوزیان در خصوص بیمه‌های ورزشی و حمایت هیئت از ورزشکارانی که گرفتار کرونا شدند، توضیح داد: بیمه ورزشی مخصوص آسیب‌های ورزشی است.  پزشکان ورزشی چند سامانه مجازی را پشتیبانی کردند و به مردم مشاوره دادند. با ادامه روند ابتلا به بیماری، طبیعتا این کار ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی متولی سلامت مردم نیست، اضافه کرد: امکانات هیئت پزشکی ورزشی استان مثل وزارت بهداشت نیست که بتواند متولی سلامت مردم باشد. پوشش آسیب‌های ورزشی وظیفه هیئت پزشکی ورزشی است و در دوران کرونا سعی کردیم با سایر ارگان‌های سلامت همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی در خصوص کسب عنوان برتر کشوری در زمینه نظارت بر سلامت باشگاه‌ها، عنوان کرد: رتبه نخست در زمینه نظارت بر سلامت باشگاه‌ها حاصل همکاری همه‌جانبه همکاران در هیئت پزشکی ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان مشهد و خراسان رضوی است. بازرسان هیئت با به خطر انداختن جان خود بر فعالیت باشگاه‌های مختلف استان نظارت و اگر تذکری لازم بود، به مسئولان باشگاه مربوطه اعلام کردند.  

گلدوزیان افزود: نتیجه این است که به جرئت می‌توان گفت باشگاه‌های فعال و مجاز در سطح استان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و امیدواریم باشگاه‌های بیشتری فعالیت خود را از سر گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha