• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99071209058
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

برگزاری غیر حضوری مدارس تا دو هفته آینده

برگزاری غیر حضوری مدارس تا دو هفته آینده

ایسنا/کردستان استاندار کردستان، گفت: با توجه به اینکه سه شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند باید تا دو هفته آینده مدارس آموزش‌ها را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند.

بهمن مرادنیا امروز(12 مهرماه) در جلسه ستاد کرونا، اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی در راستای روند افزایشی مبتلایان به کرونا در استان، سلامت مردم درخطر جدی قرارگرفته است.

وی از مردم استان درخواست کرد که در این شرایط نیاز است اصول بهداشتی را همچنان رعایت کنند چراکه اگر این روند افزایشی کنترل نشود در آینده نزدیک شاهد تعطیلی مشاغل خواهیم بود و از این مهم‌تر با مرگ‌ومیر افراد بیشتری مواجه می‌شویم.

استاندار کردستان، بیان کرد: متأسفانه مردم استان نسبت به بیماری کرونا طی چند هفته گذشته بسیار بی‌تفاوت شده‌اند لذا ضرورت دارد به‌طورجدی مسائل ذکرشده درزمینهٔ پیشگیری را رعایت کنند.

مرادنیا ذکر کرد: همه اصناف به‌ویژه ادارات و پاساژها، افراد بدون ماسک حق ورود و خروج را نداشته باشند همچنین سرویس‌های ادارات دولتی و شرکت‌ها باید این مهم را مدنظر قرار دهند چراکه رعایت نکردن و عدم استفاده از ماسک موجب افزایش کرونا شده و سلامت عموم مردم به خطر می‌افتد.

وی عنوان کرد: نباید با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اجازه دهیم شرایط دو ماه پیش در استان اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه سه شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند باید تا دو هفته آینده مدارس آموزش‌ها را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند.

استاندار کردستان همچنین گفت: روستاهای بزرگ و خوابگاه‌های شبانه‌روزی آموزش ها به‌صورت غیر حضور باشد اما در سایر روستاها به دلیل نبود دسترسی به اینترنت مدارس حضوری برگزار شود.

مرادنیا افزود: سالن‌های مراسم، نماز جمعه، آرامستان ها کاملاً طی این دو هفته باید تعطیل شوند.

وی در خصوص توزیع و قیمت ماسک نیز گفت: باید قیمت ماسک مناسب باشد که همه افراد بتوانند آن را خریداری کنند.

استاندار کردستان به بازگشایی پارک جنگلی آبیدر اشاره کرد و افزود: به دلیل تراکم جمعیت در پارک کودک ضرورت دارد پارک جنگلی آبیدر باز شود.

مرادنیا همچنین در خصوص تعطیلی کافه‌ها در سطح استان اشاره و بیان کرد: تا حد امکان نباید مشاغل را به تعطیلی کشاند، لذا کافه‌هایی که اصول بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند باید اجازه فعالیت به آن‌ها داده شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha