• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99082013799
  • منبع : نمایندگی کردستان

تاکید استاندار کردستان بر تسریع در واگذاری زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه

تاکید استاندار کردستان بر تسریع در واگذاری زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه

ایسنا/کردستان استاندار کردستان ضمن ابراز خرسندی از آماده شدن فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه، بر ضرورت تسریع در تعیین سرمایه گذاران واقعی و واگذاری زمین های آماده این منطقه، تاکید کرد.

بهمن مرادنیا در اولین جلسه شورای  راهبری و نظارت منطقه ویژه اقتصادی بانه، آماده شدن ۳۵ هکتار از اراضی این منطقه جهت واگذاری را نقطه امیدی برای سرمایه گذاران دانست و افزود: با تلاش سرمایه گذاران، این منطقه در آینده به یکی از مناطق پر رونق کشور تبدیل خواهد شد. 

وی در جلسه بررسی که به منظور بررسی روند آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی بانه برگزار شد، خواستار تشکیل کمیته ای به منظور تعیین اولویت ها در منطقه ویژه اقتصادی بانه شد و تاکید کرد: این کارگروه باید ظرف یک هفته، نسبت به اولویت بندی صنایع جهت استقرار در این منطقه و انتخاب سرمایه گذاران واقعی و مطمئن که پیشینه و سابقه کار دارند اقدام نماید. 

مرادنیا همچنین ضرورت زمانبندی برای انجام کار از سوی سرمایه گذاران را بیان کرد و افزود: سرمایه گذاران باید توجیه شوند که عدم انجام کار در زمان تعیین شده موجب لغو قرارداد شده و مبلغ پرداخت شده بابت قیمت زمین نیز ضبط خواهد شد. 

وی در خصوص نحوه تعیین قیمت زمین های منطقه نیز ذکر کرد: قیمت گذاری باید به گونه ای باشد که فقط سرمایه گذاران واقعی حاضر به پرداخت بهای آن باشند و دست سودجویان کوتاه شود. 

استاندار کردستان در ادامه ضرورت تبلیغ جهت جذب سرمایه گذاران را یادآوری کرد و گفت: این امر نباید صرفاً منحصر به استان شود، حضور سرمایه گذاران از سایر نقاط کشور و سرمایه گذاری در صنایع اولویت دار، می‌تواند موجب تقویت منطقه شود. 

مرادنیا همچنین خواستار تعیین چارچوب و ساز و کار مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی با اولویت سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق در منطقه ویژه اقتصادی بانه شد.

زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه باید به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: زمین های منطقه ویژه اقتصادی بانه باید به سرمایه گذاران واقعی و افراد توانمند در سرمایه گذاری واگذار شود.

خالد جعفری، ضمن ابراز خوشحالی از آماده شدن فاز اول این منطقه، تاکید کرد: باید سعی کنیم زمین ها به افراد توانمند در سرمایه گذاری واگذار شود تا زمینه تسریع در انجام کارها و رونق منطقه فراهم شود. 

وی در خصوص تعیین قیمت زمین در این منطقه، افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی استان باید بهای زمین ها در کنار منابع تامین شده از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک، اعتبارات لازم برای تکمیل منطقه ویژه اقتصادی بانه و فاز ۲ آنرا تامین کند. 

جعفری خاطرنشان کرد: قیمت گذاری باید به گونه ای باشد که افرادی که توانایی انجام کار را دارند وارد عرصه شوند چرا که اگر زمین ها به افراد ناتوان یا دلال واگذار شود، باز پس گیری آن دشوار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha