• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99082718946
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷ آبان ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷ آبان ایسنا

اصلاح طرح مجلس برای اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی/ انتقاد قالیباف از مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه/ ابلاغ ماموریت روحانی به نوبخت درباره حمایت از اقشار کم برخوردار/ واکنش کدخدایی واکنش به کاندیداتوری احتمالی خاتمی یا احمدی‌نژاد و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

طرح مجلس برای اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی اصلاح شد

به گزارش ایسنا،‌ اصلاح طرح مجلس برای اختصاص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان در طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را رفع و تصویب کردند.

در بند «الف» این طرح دولت مکلف است به منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار، از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به صورت ماهانه تا پایان اسفندماه، نسبت به تأمین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (افراد مشمول ردیف)۳۱( جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به تعداد حداقل شصت میلیون نفر(ازطریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار (۱.۲۰۰.۰۰۰) ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ششصد هزار (۶۰۰.۰۰۰) ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌های مشمول فوق‌الذکر اقدام نماید.

انتقاد قالیباف از مخالفت دولت با طرح اصلاح ساختار بودجه

انتقاد رییس مجلس شورای اسلامی از دولت به خاطر مخالفتش با طرح اصلاح ساختار بودجه هم دومین خبر پربازدید بود.

محمدباقر قالیباف در جریان بررسی کلیات طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ پس از اعلام مخالفت نماینده دولت با کلیات این طرح اظهار کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه و نهاد برنامه‌ریزی هم آقای پورمحمدی و هم آقای نوبخت می‌دانند که حداقل از سه ماه قبل شخص من تا بقیه کمیسیون‌ها گام به گام تا ۴۸ ساعت قبل این موضوعات را به صورت هماهنگ پیش بردیم و از آنها به صورت کتبی یا شفاهی در جلسات حمایت شده است ولی حالا اظهارنظر خلاف توافق می‌کنید که این خلاف توقع ماست.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز مجلس و بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ را اینجا بخوانید.

وضعیت اقتصادی رونق می گیرد

اظهارات رییس جمهور در یکصد و هشتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی درباره شرایط اقتصادی کشور هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از ارئه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند آماده سازی و نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با عنایت به اهداف لایحه بودجه سال آینده و با برنامه ریزی هایی که انجام شده، با امیدواری می توانیم اعلام کنیم وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی و رونق قرار خواهد گرفت.

ابلاغ ماموریت روحانی به نوبخت درباره حمایت از اقشار کم برخوردار

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از ابلاغ ماموریت روحانی به سازمان برنامه و بودجه برای طراحی اقدامات حمایتی دولت از اقشارکم برخورداری که در اثر تعطیلی کسب و کارشان در زمان اعمال محدودیت‌ها دچار آسیب می‌شوند، خبر داد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

عده ای تلاش می کنند که به جامعه القا کنند دولت ضعیف است

تاکید معاون اول رییس جمهور هم بر ضرورت احیاء اعتماد مردم و تلاش در جهت مثبت شدن افکار عمومی نسبت به آینده کشور در جلسه با مدیران ارشد شبکه بانکی هم از پرمخاطب ها بود.

اسحاق جهانگیری با تأکید بر ضرورت احیاء اعتماد مردم و تلاش در جهت مثبت شدن افکار عمومی نسبت به آینده کشور، گفت: عده ای در داخل کشور تلاش می کنند که به جامعه القا کنند دولت ضعیف است و تصور می کنند که اگر دولت را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند، مردم نگاه مثبتی به آنها خواهند داشت اما در حقیقت مردم آنها را اصلاً به حساب نمی آورند.

دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت

همچنین سخنگوی دولت در  نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه کرونا در دنیا خشن تر و بی رحمانه تر شده است و تلاشهای جهانی برای مقابله با کرونا هر روز تجارب جدیدی را چه در زمینه درمان و چه در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی پدید می آورد، اعلام کرد : دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت. ما همه در قبال جان دیگران مسئولیم و باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

توصیه‌های یک عضو کمیسیون بهداشت برای غلبه بهتر بر کرونا در استان‌ها

توصیه‌های یک عضو کمیسیون بهداشت برای غلبه بهتر بر کرونا در استان‌ها هم مورد توجه مخاطبان بود.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای کنترل بیماری کرونا کشور را به ۳۱ منطقه تقسیم کرد و فرمانده هر منطقه هم استاندار باشد تا اختیار وضع محدودیت‌ها را داشته و پاسخگوی شرایط باشد.

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تمامی سعی ستاد ملی مبارزه با کرونا غلبه بر جهش بیماری است که این موضوع بر کسی پوشیده نیست اما ما کشور بزرگی با ۳۱ استان داریم که برای کنترل کرونا باید آن را به ۳۱ منطقه تقسیم کرد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

دولت اقدامات لازم را برای خرید و انتقال واکسن کرونا به ایران انجام می دهد

چرا آقای قالیباف نباید عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد؟

بیانیه نمایندگان در حمایت از مشاغل و اصناف در شرایط کرونایی کشور

مردم در روزهای کرونایی به سازمان انتقال خون کمک ویژه کنند

باید حمایت ویژه ای از دهک هایی که کارمند دولت نیستند صورت گیرد

برای جلوگیری از تردد بی‌مورد از کمک نظامیان استفاده شود

***

هنوز اظهارنظر درباره بررسی صلاحیت‌ها سخت است

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به کاندیداتوری احتمالی خاتمی یا احمدی‌نژاد هم از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

عباسعلی کدخدایی گفت: به طور کلی نمی توانم درباره حضور آنها اظهارنظری کنم و باید صلاحیت آنها را در همان زمان بررسی کنیم و اگر مجلس شرایط جدیدی بگذارد نمی‌دانم شامل حال این افراد خواهد شد یا خیر. اکنون اظهارنظر در این رابطه سخت است.

اولین کاری که بایدن باید انجام دهد

خبر بعدی، ارزیابی یک کارشناس مسائل بین‌الملل از سیاست‌ها و برنامه‌هایی که بایدن برای دوره ریاست‌جمهوری‌اش اعلام کرده است، بود.

عماد آبشناس با تاکید بر اینکه اولین کاری که بایدن باید انجام دهد این است که اعتبار آمریکا را به جامعه جهانی برگرداند، گفت: یکی از موضوعاتی که اعلام شده بازگشت آمریکا به برجام است در حالی که مساله اصلی این نیست، مساله اجرای تعهدات آمریکا در برجام است، در واقع صرف اعلام بازگشت به برجام گرچه دیدگاه مثبتی است اما اهمیت در این است که آمریکا تعهداتش مبنی بر برداشتن تمامی تحریم ها را انجام دهد، بایدن در برنامه های خود بیان کرده که قصد دارد فشارها را به فشارهای هوشمند تبدیل کند و یا این که می خواهد در رویکرد رفتاری آمریکا نسبت به ایران تغییر ایجاد کند.

بازگشت به برجام ساده‌ترین راه انعطاف در سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران است

نوذر شفیعی هم درباره سیاستهایی که بایدن در قبال ایران در پیش خواهد گرفت گفت: بازگشت به برجام همان طور که بایدن اعلام کرده، ساده ترین راه برای انعطاف در سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران است و بایدن باید بداند که اگر بخواهد به طور مشروط به برجام برگردد این کار به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

خبرهای دیگر در این باره را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

گزارش واشنگتن پست از شکست سیاست‌های ترامپ در قبال ایران

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا: بازگشت بایدن به برجام اشتباه است

لبخند ظاهری بایدن اسباب شیفتگی ما را فراهم نکند

استراتژی اصلی آمریکا در قبال ایران تغییری نخواهد کرد

نشست "انتخابات آمریکا و مساله سنجش افکار عمومی"

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha