• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400022114687
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان:

ذهنیت‌های منفی در خصوص قاچاق در کردستان باید زدوده شود

ذهنیت‌های منفی در خصوص  قاچاق در کردستان باید زدوده شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: برخلاف ذهنیت‌های منفی که در جامعه در خصوص میزان قاچاق کالا در استان کردستان وجود دارد، درصد قاچاق در استان بسیار ناچیز است؛ لذا مسئولان و دستگاه‌های متولی بایستی تمام تلاش خود را برای زدودن افکار منفی در خصوص میزان قاچاق در استان بکار گیرند.

بهمن مرادنیا امروز (21اردیبهشت) در دومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: نباید اجازە داد کە قاچاق در کشور بە نام استان کردستان تمام شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه کارهای موثری در بحث مبارزه با قاچاق کالا در استان صورت گرفته است و باید همه مسئولان و دستگاه‌های متولی تمام تلاش خود را برای زدودن افکار منفی در خصوص میزان قاچاق در استان بکار گیرند.

مرادنیا  افزود: انعکاس گزارش‌ها و فعالیت‌ها به نهاد ریاست جمهوری سبب از بین رفتن افکار منفی و به‌روزرسانی اطلاعات و آمار دقیق به جامعه خواهد شد، همچنین عدم انعکاس موضوع و سکوت سبب می‌شود همه نگاه‌ها در مورد قاچاق به استان کردستان معطوف شود.

وی با تاکید بر اینکه کمبود کالای اساسی سبب آسیب به جامعه می‌شود؛ گفت: نباید اجازه دهیم سوءاستفاده‌های شخصی سودجویان به مردم آسیب برساند.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: متاسفانه در چندماه اخیر قاچاق جوجه یک روزه نسبت به سال گذشته افزایش یافته و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی در عرضه و تقاضا و قیمت مرغ در استان شد.

علی خداویسی با اشاره به اینکه تنها راه مبارزه با قاچاق در استان پیشگیری و مقابله سامانه‌ای است؛ اظهار کرد: برای حاصل شدن نتیجه مطلوب در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان باید از حالت سنتی خارج شویم.

خداویسی ادامه داد: سال گذشته حدود 2 میلیون و 300 قطعه جوجه یک روزه کشف و ضبط شد و در سال 1400 تا به امروز 800 هزار و 300 قطعه جوجه یک روزه کشف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در ادامه این جلسه از افزایش 18 درصدی جوجه‌ریزی در استان کردستان خبرداد و گفت: در فروردین ماه سال گذشته حدود 2 میلیون و 332 هزار جوجه‌ریزی در استان انجام شده که امسال این میزان به 4 میلیون و 273 هزار رسیده است.

فرید سپری میزان مصرف روزانه استان را 110 تا 50 تن عنوان کرد و افزود: استان کردستان معین 3 استان دیگر است و روزانه برای این استان‌ها مرغ زنده صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تصاویر و گزارش‌هایی از سال‌های گذشته در فضای مجازی منتشر شده است که همین امر سبب گسترده جلوه دادن این موضوع در جامعه شده است در حالی که این آمار و اطلاعات به هیچ عنوان صحت ندارد. 

جانشین فرمانده مرزبانی استان کردستان در خصوص کشفیات قاچاق جوجه یک روزه در استان گفت: از سال جاری تا به امروز 600 هزار جوجه یک روزه کشف شده که دستگیری پنج نفر از عاملین قاچاق جوجه یک روزه در بانه تاثیر بسزایی در کاهش قاچاق جوجه در استان داشته است.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه اکثر قاچاق سوخت در مرز باشماق صورت می‌گیرد؛ تصریح کرد: تنها کشفیات ما در خصوص قاچاق سوخت در مرز باشماق بوده و در سالجاری تا به امروز 150 هزار لیتر سوخت کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 237 هزار و 107 قطعه جوجه یک روزه کشف و ضبط شده است.

افشین شاه‌حسینی اظهار کرد: تاکنون131 هزار کیلوگرم مرغ و 8 هزار و 224 کیلوگرم تخم مرغ قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی در خصوص دیگر کشفیات صورت گرفته خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کشفیات مشروبات الکلی 69 درصد، لوازم صوتی و تصویری 696 درصد، لوازم یدکی 100 درصد و کشف مشروبات الکلی دست ساز 52 درصد، داروی قاچاق 240 درصد، البسه 29 درصد، گوشی همراه 100 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha