• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400022115127
  • خبرنگار : 50339

خانه هلال روستایی محمدآباد گرنچین پشتکوه خاش افتتاح شد

خانه هلال روستایی محمدآباد گرنچین پشتکوه خاش افتتاح شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان خانه هلال روستای محمد آباد گرنچین در بخش پشتکوه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با حضور بخشدار بخش پشتکوه و معتمدین روستا افتتاح گردید.

به گزارش ایسنا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش از افتتاح دومین خانه هلال روستای در هفته هلال احمر خبرداد و گفت: در روزهای گذشته نیز یک خانه هلال در روستای تمندان تفتان راه اندازی شده است.

جلال هاشم زهی در مراسم آیین افتتاحیه خانه هلال محمد آباد گرنچین با اشاره به اینکه نزدیک به یک قرن از عمر جمعیت هلال احمر بزرگترین سازمان غیر دولتی در ایران می گذرد، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شمار ۵ جمعیت برتر در کمیته صلیب سرخ قرار گرفته است.

وی بیان کرد:جمعیت هلال احمر با توجه به توان بالای لجستیکی و عملیاتی در قانون مدیریت بحران، متولی اصلی در بحث آموزش آحاد جامعه و سازمان های مردم نهاد و عملیات در سوانح و حوادث و انتقال آسیب دیدگان است.  

وی با اشاره به اهمیت خانه هلال در مقایسه با خانه‌های بهداشت گفت: اگر در نظام سلامت به توانمندی های چشمگیری رسیدیم ابتدای آن راه اندازی خانه های بهداشت است و در صورت افتتاح خانه های هلال در تمامی روستا و محلات شهری شبکه کثیری از افراد آموزش دیده خواهیم داشت.

هاشم زهی بیان کرد: خانه های هلال با هدف تحقق شعار داوطلب محوری، بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه افراد علاقه مند جهت فعالیت در جمعیت هلال احمر به منظور حمایت از زندگی و سلامت آحاد افراد جامعه راه اندازی شده است. 

وی افزود: توانمندسازی و تاب آوری آحاد جامعه فلسفه راه اندازی خانه های هلال در نقاط روستایی بوده و پاسخگویی به حوادث در ساعات اولیه، مدیریت شرایط اضطرای توسط مردم، ارائه آموزش های امدادی، اصول و روش های خدمات داوطلبانه در شرایط عادی و بحرانی در سطح روستا و محلات شهری از اهداف دیگر راه اندازی خانه های هلال است.

هاشمزهی گفت: تامین تجهیزات اولیه امدادی، جذب و آموزش نیروهای داوطلب از اولویت های مهم جمعیت هلال احمر  است.

علیرضا شهنوازان بخشدار پشتکوه خاش هم اظهار داشت: همکاری همه جانبه ای جهت اجرایی شدن سیاست های هلال احمر و خانه های هلال و برگزاری کلاس های آموزشی مورد توجه دولت است و تمام دهیارهای بخش موظف به همکاری نه تنها فقط برای روستای خودشان بلکه تشویق جوانان روستاهای نزدیک به دهیاری های خودشان جهت عضویت جوانان روستا در جمعیت هلال احمر و فراگرفتن آموزش های امدادی باشد.

شهنوازان افزود: فعالیت خانه های هلال در اجرای پروژه های حمایتی و درمانی در روستاها و حاشیه های شهر موثر است و کیفی بودن تمامی فعالیت های خانه های هلال از دغدغه های اصلی و مهم بخشداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha