• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400032417143
  • خبرنگار : 50233

قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با مردم استان سمنان:

دولت سلام برای شهر به شهر کشور برنامه‌ دارد

دولت سلام برای شهر به شهر کشور برنامه‌ دارد

ایسنا/سمنان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از استخراج ظرفیت‌های مختلف شهرهای کشور از سوی تیم همراه خود خبر داد و گفت: برای شهر به شهر کشور برنامه‌ریزی دارد.

قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با مردم استان سمنان که از شبکه استانی مرکز سمنان پخش شد بر لزوم مرکزیت‌زدایی از پایتخت تاکید و اظهار کرد: باید به تعداد شهرستان‌های موجود در کشور پایتخت داشته باشیم.

وی از تفویض اختیار وزاری دولت خود به فرمانداران شهرستان‌های استان کشور خبر داد و افزود: باید اختیارات کشور که از در سیستم برنامه‌ریزی فعلی از همه کشور گرفته و اختصاصا در اختیار وزرا قرار گرفته به مسوولان محلی واگذار شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سلسله مراتب مدیریتی که در اختیار کشور قرار دارد به علت عدم برخورداری از اختیارات لازم پاسخگو نیست و لذا دولت سلام برای این مهم برنامه دارد.

وی با اذعان به اینکه همه اختیارات وزرا در دولت سلام به فرمانداران داده می‌شود تصریح کرد: همچنین بودجه شهرستان‌های مختلف نیز به طور مستقیم به فرمانداران و شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها داده می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اذعان به اینکه در دولتش برای هر شهرستان کشور نیز یک ماموریت ملی تعریف خواهد شد اضافه کرد: یعنی در این برنامه  جدا از اینکه هر شهرستان مسوولیت اداره خود را دارد بلکه پایتخت یک حوزه خاص در سطح کشور نیز خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ظرفیت‌های چند شهرستان این استان اشاره و خاطرنشان کرد: آب‌های زیرزمینی شهرستان دامغان برای کشت و توسعه باغات پسته از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است همچنین این شهرستان از نظر قالی‌بافی و معادن و سنگ‌های معدنی از پتانسیل بالایی برخوردار است اما متاسفانه این سنگ‌ها فراوری نمی‌شوند.

وی از سمنان به عنوان یک شهر دانشجویی نام برد و گفت: شهر سمنان 12 هزار دانشجو دارد که عمدتا دانشجوی غیربومی هستند متاسفانه با وجود این ظرفیت‌ها بیکاری در سمنان افزایش داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از شهرستان شاهرود به عنوان شهری تاریخی و دیار عرفا و علما نام برد و افزود: شاهرود 10درصد کل انگور کشور را تامین می‌کند لذا باید صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان توسعه بیابد.

وی از گرمسار به عنوان شهر مردم سخت‌کوش نام برد و گفت: هم گرمسار و هم ایوانکی به علت نزدیکی به تهران می‌تواند سرریز خدمات تهران را انجام دهد.

وی در پایان خطاب به مردم استان سمنان گفت: جوانان این کشور در دولت سلام آمدند نه برای کل کشور و یا مرکز استان بلکه برای همه شهرهای کشور شهر به شهر برنامه‌ریزی کرده تا توسعه سرزمینی در کشور اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha