• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400102821450
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول:

۱۳۳ دستگاه تحت حسابرسی دیوان محاسبات در لرستان هستند

۱۳۳ دستگاه تحت حسابرسی دیوان محاسبات در لرستان هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دیوان محاسبات لرستان با اشاره به تشکیل هئیت اندیشه‌ورز در دیوان محاسبات استان، گفت: اعضای این هیئت شامل افراد حقیقی و حقوقی است.

رضا اسدزاده، سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان عصر دوشنبه، ۲۷ دی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تشریح گزارش حسابرسی تفریق بودجه سال ۹۹ و تبیین تفکر جدید حاکم بر دیوان محاسبات، اظهار کرد: وظیفه دیوان محاسبات کنترل و نظارت مالی به منظور پاسداری از بیت‌المال است که براساس این موضوع دیوان محاسبات اقدامات خود را هدف‌گذاری می‌کند.

وی ایجاد سامانه ۱۹۸ برای دریافت اطلاعات مردمی را از اقدامات دیوان محاسبات ذکر کرد و با اشاره به تشکیل هئیت اندیشه‌ورز در دیوان محاسبات استان لرستان، گفت: اعضای این هیئت شامل افراد حقیقی و حقوقی است.

اسدزاده تهیه گزارش ضمنی به صورت ۵ مرحله در سال و تهیه گزارشات تفریق بودجه را از دیگر مسئولیت‌های دیوان محاسبات استان برشمرد و با اشاره به اینکه گزارش تفریق بودجه ۱۳۹۹ در شهریورماه به مجلس داده شد، اظهار کرد: قانون بودجه با نگاه به تفریق بودجه بهتر و منطقی‌تر عملی می‌شود.

سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان با تاکید بر اینکه مجموع درآمدهای استان لرستان ۱۳ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که ۹۵ درصد تحقق پیدا کرد، گفت: از نظر اعتبارات هزینه تملک دارایی‌های هزینه‌ای ۸۳ هزار میلیارد ریال بودجه مصوب بوده که ۶۵ هزار میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۳۳ دستگاه تحت حسابرسی دیوان محاسبات در لرستان هستند، خاطرنشان کرد: از اشکالات مهم تفریق بودجه عدم تصویب خیلی از آیین نامه‌های اجرایی، عدم ارائه صورت حساب نهایی توسط برخی دستگاه‌ها و عدم مبادله موافقت‌نامه اعتبارات تملک سرمایه‌ای و هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت در موعد مقرر است به طوری‌ که در قانون باید تا اردیبهشت این موافقت‌نامه‌ها مبادله شود که تا شهریور مبادله نمی‌شود.

اسدزاده در خصوص گزارش ضمنی ۸ ماهه ۱۴۰۰، گفت: میزان درآمدها ۱۲ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شد که ۱۲ هزار ریال و ۹۰۰ میلیون ریال وصول و در این حوزه ۱۰ درصد رشد داریم.

سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان با تأکید بر اینکه سرجمع اعتبارات هزینه‌ای ۳۵ هزار میلیارد ریال مصوب شده که ۲۶ هزار میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است، افزود: در مورد عملکرد طرح‌های تملک سرمایه‌ای با اتمام پیش‌بینی سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۳ پروژه با اعتبار هزار و ۱۷۶ میلیون ریال داشتیم که در هشت ماهه اول سال ۴۹۳ میلیون ریال تخصیص پیدا کرده و معادل ۴۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه لرستان دارای ۱۹۸ معدن که ۱۶۵ فعال و مابقی غیرفعال است در حال حاضر ۲۱۷۲ نفر در آنها مشعول به کار هستند، ادامه داد: ۱۴۷ معدن بدهی دولت را پرداخت نکرده و میزان مطالبات دولتی آنان ۱۷۷ هزار میلیون ریال است.

اسدزاده در خصوص مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای شعار سال، گفت: از ۱۳۱ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع ۶۹ مصوبه اجرا نگردیده ۶۲ مصوبه پیشرفت داشته است. از جمله مصوباتی که در ستاد تسهیل هنوز به مرحله اجرا نرسیده می‌توان ماشین‌سازی لرستان، رفع مشکل مالکیت شرکت صدر فولاد، شرکت پارسیلون و نساجی بروجرد اشاره کرد.

سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان با تأکید بر اینکه از کل اعتبار استان به میزان ۵۱۸۱ میلیون ریال ۵۱۶۲ میلیون ریال جذب شد، افزود: در طی ۸ ماهه اول سال ۹۹ یافته حسابرسی ثبت شده و با دستگاه‌ها مکاتبه و منتظر پاسخ دستگاه اجرایی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha