• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402122014126
  • خبرنگار : 50622

فرمانده سپاه البرز:

قدرت رسانه می‌تواند یک واقعیت مجازی را جایگزین یک واقعیت حقیقی کند

قدرت رسانه می‌تواند یک واقعیت مجازی را جایگزین یک واقعیت حقیقی کند

ایسنا/البرز مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان البرز و آیین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج، شعر و ادبیات داستانی البرز برگزار شد.

سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: رشد شتابان فناوری‌های نو خصوصا در عرصه رسانه به گونه‌ای است که بعضاً بسیاری از انسان‌ها از این سرعت پرتلاطم جا می‌مانند. امروزه نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری اذهان، افکار و اندیشه‌های ملت‌ها نقشی پررنگ و غیر قابل انکاری است. به اذعان همه متفکران و تحلیلگران این دنیا در حال تبدیل شدن به صحنه رزم اندیشه‌ها ایده‌ها و و ذهن هاست.

وی افزود: اکنون برای آینده طولانی جنگ از سرزمین جغرافیایی مرزها به اقلیم و قلمرو مغزها و اندیشه‌ها رسیده است که برخی از کشورها در این صحنه رزم بعضا نابرابر، شکست می‌خورند. در جنگ ترکیبی که دشمن علیه برخی کشورها به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران شکل داده است، محیط منازعه پیچیده‌تر و ابعاد تقابل گسترده تر شده است.

سردار حیدرنیا ادامه داد: امروزه تسخیر تفکر و سیطره بر اندیشه‌ مخاطبان از سوی غول‌ها و امپراطورهای بزرگ رسانه‌ای به عنوان دکترین راهبردی برای کشورهای پیشرفته و کشورهایی که ادعای مالکیت همه دنیا را در ذهن خود دارند، در نظر گرفته شده است. جنگ شناختی در صدد تسخیر قوه شناخت مردم به ویژه نخبگان و جوانان با تغییر باورها، ایدها و هنجارها برای رسیدن به یک مدیریتی است که دشمن در نظر دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این نبرد شدید و جنگ روایت‌ها کشوری موفق است که بتواند اراده خود را در این فضای غبارآلود بر دشمن دیکته کند و یا به گونه‌ای که تاثیر اراده دشمن را بر نسل خود خنثی کند. در جنگ روایت‌ها قدرت رسانه اکنون به گونه‌ای است که می‌تواند یک واقعیت مجازی را جایگزین یک واقعیت حقیقی کند. لذا برای مقابله و حضور مقتدرانه در این میدان نبرد و رزم اندیشه‌ها و مقابله با جبهه رسانه‌ای باید خود را آماده کنیم.

فرمانده سپاه البرز گفت: وظیفه جریان انقلابی و برگزاری اینگونه جشنواره‌ها این است که یک جبهه واحد در بین جریان انقلابی شکل بگیرد، استعدادهای جوانان و نخبگان شکوفا شود و با تقویت این جبهه رسانه‌ای در مقابل هجمه دشمن ایستادگی کند و با ایجاد یک جو رقابتی سالم از درون جبهه انقلاب بتوانیم استغدادها را شناسایی و ظهور برسانیم. ‌

وی گفت: قشر زحمت کش رسانه‌ای که حساسیت بر روی آن بالاست و با خطرات بسیاری روبه‌رو است، اما در این عرصه روایت‌ها، بسیار پر بازده است. اصحاب رسانه فرهیختگانی هستند که در حوزه رسانه، عملیات روانی و جنگ شناختی وظیفه اصلی و خنثی سازی توطئه‌های دشمن را برعهده دارند. اصحاب رسانه سه وظیفه نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و تبادل اطلاعات و افکار در جامعه را بر عهده دارند. همه اصحاب رسانه باید تلاش کنند که بر سطح آگاهی و تحلیل واقعی، سواد رسانه و عمق بخشی به آگاهی مردم این کشور بیافزایند و به مسئولین برای گره‌گشایی و ‌مطالبه‌گری مشکلات و مسایل مردم کمک کنند. اما وظیفه دیگر آنها ایجاد جهاد امید آفرینی در میان مردم طبق کلام رهبری است.

 وی در ادامه تاکید کرد: استان البرز استان ظرفیت‌های بالقوه است، در انتخابات این دوره ، استان البرز جزو پنج استانی بود که مشارکت آن در انتخابات نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است و این به واسطه زحمات اصحاب رسانه است که در حوزه تبیین، معرفی دستاوردها و تلاش‌های نخبگان، جوانان و همه مسئولین پرتلاش استان البرز اتفاق افتاده است .

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان البرز با حضور سرهنگ سعید صادقی معاون فرهنگی هنری سپاه استان، علی حدادی نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی، عبدالله دارایی مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی، آقایی مدیر کل امور بانوان و.. با حضور اصحاب رسانه برگزار و از منتخبین این حوزه رسانه و خبرنگاران به همراه برگزیدگان شعر بسیج، ادبیات داستانی، فیلم کوتاه ومستند تقدیر به عمل آمد.

در این دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر معصومه علی اکبر عکاس ایسنا مقام سوم را کسب کرد و سمیه فصاحت خبرنگار ایسنا شایسته تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha