• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403012815945
  • خبرنگار : 50965

دبیر ستاد اقامه نماز استان خبر داد

ابتکار همدان در اعزام ائمه جماعات به مدارس

ابتکار همدان در اعزام ائمه جماعات به مدارس

ایسنا/همدان دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از اعزام ائمه جماعات به مدارس استان همدان خبر داد و مطرح کرد: این یکی از ابتکارات خود استان همدان بوده که بیشتر از ۱۶۰ نفر ائمه جماعت به مدارس اعزام کردیم که در هفته دو یا سه روز به مدارس رفته و نمازجماعت برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم سه‌شنبه ۲۸ فروردین در جمع خبرنگاران، وظیفه اصلی ستاد اقامه نماز را آموزش، ترویج، توسعه و عمق‌بخشی در امر نماز دانست و اظهار کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای عاری از فساد، اخلاق‌مدار و خدامحور هستیم، باید توجه ویژه‌ای به امر نماز داشته باشیم. 

وی از اعزام ائمه جماعات به مدارس استان همدان خبر داد و مطرح کرد: این یکی از ابتکارات خود استان همدان بوده که بیشتر از ۱۶۰ نفر ائمه جماعت به مدارس اعزام کردیم که در هفته دو یا سه روز به مدارس رفته و نمازجماعت برگزار می‌کنند و خوشبختانه استقبال دانش‌آموزان در مدارسی که ائمه جماعت نداشتند، بعد از اعزام، بیشتر شده است.

حسنی‌حلم درباره استقبال دانش‌آموزان از نمازجماعت بیان کرد: رصد استقبال دانش‌آموزان و شرکت آنها در نمازجماعت را مستقیم اداره‌کل آموزش و پرورش استان انجام می‌دهد.

وی در ادامه از اجرای طرح «پیوند مدرسه، مسجد و خانه» با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان خبر داد و یادآور شد: در این طرح دانش‌آموزان و معلمان در مساجد مجاور مدرسه به مسجد می‌روند و نماز را در آنجا اقامه می‌کنند.

حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: هدف از این طرح هماهنگی و آشنایی بین سه رکن مسجد، مدرسه و خانه در عرصه نماز است و اگر این سه رکن با هم هماهنگ و همگام نباشند نتیجه مطلوبی در امر نماز نخواهیم داشت. یکی دیگر از اهداف آشنایی نسل جوان با اصول نمازجماعت، احکام و فضای مسجد و انس گرفتن در مساجد است.

وی از برگزاری جلسه‌های آموزش نماز با عنوان «سلامت معنوی» با حضور ۱۲۰ نفر در بیمارستان‌ها و دستگاه‌ها خبر داد و گفت: در همین راستا جلساتی برای آموزش مدیران راهداری گذاشتیم تا رانندگان را آموزش بدهند که برای نماز مسافران بایستند همچنین دوره‌های آموزشی برای دستگاه‌هایی همچون مرکز فنی‌وحرفه‌ای، اداره امور زندان‌ها، اداره میراث فرهنگی، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز دوره‌های آموزشی ویژه مدیران، معاونان، کارکنان و خانواده‌های کارکنان برگزار شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان در زمینه برنامه‌های سال جدید ستاد اقامه نماز گفت: یکی از مسائلی که برای مهدویت در نظر داریم بحث آموزش است به طوری‌ که باید در جامعه بصیرت ایجاد شود. آموزش یکی از محورهای مهم عرصه ستاد اقامه نماز است در ضمن برگزاری طرح «یاران موعود» را در ۴۰ مدرسه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح مهمی در پیش داریم که در کلیه روستاهای استان شورای نماز روستاها را برگزار کنیم که در هر روستا یک شورا پیگیر برگزاری و ترویج نماز باشد، مطرح کرد: انتشارات ستاد اقامه نماز تا امروز در بخش کودک و نوجوان کتاب‌های بسیار متنوعی تولید کرده و کلیه آثار در سایت موجود است.

حسنی‌حلم بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری دوره آموزشی احکام نماز برای بیمارستان‌ها، بیماران، پزشکان و پرستاران است. در ضمن طرح ملی «درست خواندن نماز» برای دانش‌آموزان پسر و دختر نومکلف، دوره آموزشی شیوه‌های جذب دانش‌آموزان نو مکلف دختر و پسر برای نماز خواندن توسط مدیران مدارس و دوره مهارت‌افزایی طلاب برای جذب دانش‌آموزان برای برپایی نماز از دیگر برنامه‌های ستاد در سال جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha