• دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98023015937
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیر فناوری پیوند اعضای علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

انجام نزدیک به ٥ هزار پیوند کبد طی ٢٦ سال گذشته در فارس

انجام نزدیک به ٥ هزار پیوند کبد طی ٢٦ سال گذشته در فارس

ایسنا/فارس ‌مدیر واحد فناوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از سال ٧٢ تا پایان فروردین ٩٨ حدود چهار هزار و ٩٣٣ پیوند کبد در استان انجام شده است.

‌به گزارش ایسنا، سیاوش غلامی دوشنبه ٣٠ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز ملی اهدای عضو برگزار شد به پیشتازی کلانشهر شیراز در پیوند اعضا اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین پیوندهای اعضای ایران در شیراز انجام شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ٩٠٠ پیوند در بیمارستان پیوند اعضای شیراز انجام می‌شود، افزود: بیش از سه سال متوالی است که بخش پیوند کبد این بیمارستان رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است.

مدیر واحد فناوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به لیست بیماران در انتظار پیوند در استان فارس هم اشاره و اعلام کرد که هم‌اینک ٥٠٠، ٣٠٠، ٥٠، ٦٠ و ٢٠ بیمار به ترتیب در انتظار پیوند کبد، کلیه، قلب، پانکراس و روده قرار دارند.

غلامی با بیان اینکه بیش از ٨٥ درصد پیوند کبد در بیمارستان پیوند اعضای شیراز موفقیت آمیز بوده است، یادآور شد: ١٠ درصد از پیوندهای اعضا در فارس در سال گذشته از بستگان درجه یک انجام شده است.

او با یادآوری اینکه در ٩٥ درصد از پیوندهای کلیه انجام شده در فارس، عضو متعلق به بیمار مرگ مغزی است، به عضویت ۲۵۰ هزار دارنده کارت اهدای عضو در فارس اشاره و بیان کرد که فارس در این خصوص استان اول کشور محسوب می‌شود.

غلامی با بیان اینکه کارت اهدای عضو نخستین بار به ابتکار تیم پیوند بیمارستان نمازی در شیراز رونمایی و به سایر نقاط کشور ارسال شد، گفت: فروردین ماه امسال ۷۴ بیمار نیازمند پیوند عضو از مرگ نجات پیدا کرده‌اند.

مدیر واحد فناوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: از سال ٦٧ تا پایان فروردین امسال چهار هزار و ٦٩١ بیمار پیوند کلیه انجام داده‌اند، از سال ٨٥ تا پایان فروردین امسال نیز ۱۶۱ پیوند کلیه پانکراس انجام شده است.

حمیدرضا رفیعی روانشناس و هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست یکی از علت‌های افزایش آمار اهدای عضو طی سال‌های اخیر را رسانه‌ها ذکر و اضافه کرد: بیش از ٨٥ درصد خانواده‌ها در سال رضایت به اهدای عضو می‌دهند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha