• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98111511289
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان:

حضور کاندیداها بر اساس احساس وظیفه و در جهت خدمت به مردم است

حضور کاندیداها بر اساس احساس وظیفه و در جهت خدمت به مردم است

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از اعلام لیست نهایی نامزدهای تأیید صلاحیت شده در روز ۲۳ بهمن‌ماه جاری خبر داد.

دکتر محمود ثمینی امروز در جلسه توجیهی کاندیداهای لرستان، اظهار کرد: از مجموع ۴۰۸ نفر ثبت‌نام کننده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان ۳۰ نفر انصراف خود را اعلام و مابقی جهت طی فرایند تأیید صلاحیت معرفی شدند.

وی تصریح کرد: فرایند احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط هیئت‌های نظارت و اجرایی استان و با همکاری هیئت نظارت مرکزی مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از پایان بررسی‌ها طبق آخرین آمار تاکنون ۲۲۳ نفر صلاحیت آن‌ها مورد تأیید قرار گرفته است و تأیید نهایی سایر نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان تا روز ۲۱ بهمن‌ماه جاری اعلام خواهد شد.

ثمینی خاطرنشان کرد: با توجه به بنای برگزاری انتخابات در فضایی سالم، رقابتی و با نشاط، بهترین راهکار، عمل به قوانین و مقررات است و اگر به این موضوعات توجه شود در انتخابات بسترها فراهم و مشکلی نخواهیم داشت.

معاون استاندار در خصوص شرایط برگزاری انتخابات بیان کرد: هیئت اجرایی شورای تأمین تدابیر را اندیشیده و استاندار لرستان به‌عنوان ریاست شورای تأمین استان با نگاه دغدغه‌مند از چند ماه پیش در حال رصد و پیگیری مسائل انتخاباتی استان هستند، از این‌رو همراهی و همکاری صمیمانه کاندیداهای انتخاباتی در برگزاری انتخابات سالم برای مردم استان مؤثر خواهد بود.

وی در خصوص مدت زمان انجام تبلیغات، اضافه کرد: فعالیت انتخاباتی کاندیداها از روز ۲۴ بهمن‌ماه جاری ساعت ۸ صبح آغاز و در ساعت ۸ صبح ۱ اسفندماه به پایان می‌رسد از این‌رو پس از مدت تعیین شده انجام هرگونه تبلیغات تخلف بوده و کاندیداها باید به این نکته توجه داشته باشند.

ثمینی بیان کرد: هرگونه استفاده از پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی در خیابان‌ها و معابر عمومی، استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از اماکن تعریف شده برای انتخابات ممنوع است، از طرف دیگر مخدوش کردن و از بین بردن آگهی تبلیغاتی رقبای انتخاباتی نیز نباید انجام شود.

معاون استاندار ضمن تأکید بر اصل بی‌طرفی در انتخابات، افزود: استفاده از هرگونه امکانات و منابع دولتی برای معرفی شخص در انتخابات خلاف قانون است و تعیین نفر برای یک یا چند نماینده در شعب اخذ رأی نیز باید به‌تناسب تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخاباتی تعیین و معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha