• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99012312389
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور مسجد جامع ملایر اعلام کرد

توزیع اقلام بهداشتی و فرهنگی در روستاهای محروم ملایر

توزیع اقلام بهداشتی و فرهنگی در روستاهای محروم ملایر

ایسنا/همدان مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور مسجد جامع شهرستان ملایر از توزیع و اهدای اقلام بهداشتی و فرهنگی در روستاهای محروم و مناطق ضعیف ملایر همزمان با شیوع کرونا خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بسیج طلاب، کانون‌های مساجد و جوانان بسیجی و انقلابی ملایری به صورت خودجوش اما با برنامه‌ریزی منسجم انجام شده است.

مهدی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در راستای جلوگیری از شیوع کروناویروس و تأمین سلامت شهرستان ما نیز همانند بسیاری از قرارگاه‌ها و مساجد اقدامات زیادی از جمله دوخت ماسک و توزیع اقلام بهداشتی مانند مایع ضدعفونی کننده انجام دادیم که البته این طرح با همکاری بسیج طلاب، کانون‌های مساجد و جوانان بسیجی و انقلابی ملایری به صورت خودجوش اما با برنامه‌ریزی منسجم انجام شده است و در راستای این اقدامات قرارگاهی تشکیل داده شد تا نیروها را با یکدیگر مرتبط کنیم.

وی افزود: دوخت ماسک‌ها، روپوش پزشکی و آماده سازی اقلام بهداشتی اغلب در مسجد حسینیه امام هادی(ع) و مسکن مهر صورت می‌گیرد البته برای ادامه این اقدامات باید خیرینی برای خرید مواد اولیه باشند که خیرین روحانی و برخی مسئولان شهرستان نیز دست به دست هم داده‌اند تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور ملایر اظهار کرد: این اقلام در مناطقی که اقشار محروم و ضعیف زندگی می کنند، توزیع شده و در برخی موارد این بسته ها به مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان‌ها اهدا می‌شود اما بیشترین هدف ما روستاهای محروم و به ویژه در بحث ضدعفونی کردن فضا است.

وی خاطرنشان کرد: طلبه‌های قرارگاه ملایر اعلام آمادگی کرده‌اند در بحث دفن و غسل کسانی که به علت کروناویروس فوت کردند در خدمت مردم هستند از طرفی برخی از طلبه‌ها، روحانیون و جوانان ملایری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند.

مطهری یادآور شد: در کنار اقلام بهداشتی، بسته‌های فرهنگی حاوی دعاهایی که ائمه در هنگام بیماری سفارش کرده‌اند و دعای هفتم صحیفه سجادیه به پیشنهاد مقام معظم رهبری نیز توزیع می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور ملایر گفت: قرارگاه مبلغان سلامت در فضای مجازی نیز فعالیت خوبی دارد و در کانال مرکز مشاوره دینی نور ملایر در پیام رسان ایتا برنامه‌های ویژه گذران اوقات فراغت در ایام قرنطینه و تعطیلی برای خانواده‌ها بارگذاری می‌کنیم همچنین از این راه برخی کتاب‌ها به صورت فایل گذاشته می‌شود تا مردم بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

مطهری با بیان اینکه از زمان قرنطینه می‌توان نهایت فرصت را برای مطالعه بیشتر استفاده کرد، افزود: کتاب‌هایی که ما معرفی می‌کنیم کتاب‌های فاخری در زمینه های مختلف به ویژه دفاع مقدس هستند همچنین گاهی آموزش پخت کیک‌ یا شیرینی برای ماداران و دختران قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha