• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99021511041
  • خبرنگار : 50181

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر:

21 میلیون نفر توسط هلال‌احمر غربالگری کرونا شدند

21 میلیون نفر توسط هلال‌احمر غربالگری کرونا شدند

ایسنا/کرمانشاه عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور از غربالگری ۲۱ میلیون نفر در سراسر کشور توسط هلال احمر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا خبر داد.

 فریدون نوری در دیدار امروز (۱۵ اردیبهشت) استاندار کرمانشاه با جمعی از اعضای جمعیت هلال احمر استان که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، از اقدامات این جمعیت برای مقابله با کرونا یاد کرد و افزود: ۲۱ میلیون نفر در طرح غربالگری کرونا توسط هلال احمر و در مبادی شهرها تب‌سنجی و از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند.

وی از پای کار بودن ۷۲ هزار نفر از نیروهای هلال احمر برای اجرای این طرح در سراسر کشور خبر داد.

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همچنین از توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند در ایام شیوع بیماری کرونا یاد کرد و ادامه داد: نیم میلیون نفر از بیماران خاص سراسر کشور را نیز شناسایی کردیم که برای حمایت از آنها برنامه‌هایی داریم.

وی تاکید کرد: در این ایام مجموعه‌های وابسته به هلال احمر نیز روزانه ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده تولید داشتند.

نوری با بیان اینکه اقداماتی هم برای آموزش مردم در زمان شیوع کرونا انجام شده، عنوان کرد: از طریق فضای مجازی آموزش ۵۶ میلیون نفر و اطلاع رسانی برای آنها را دنبال کردیم و سایت Corona.ir نیز که به منظور تب سنجی راه‌اندازی شده بود، ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشته است.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور همچنین از فعالیت هفت تا هشت هزار نفر نیرو به صورت ثابت در جمعیت هلال احمر کشور یاد کرد و ادامه داد: در کنار این افراد، دو میلیون نفر نیروی داوطلب هم داریم که عضویت اکثر آنها افتخاری است.

وی اظهار کرد: بنا داریم برای قدردانی از این افراد در مرحله اول هزار نفر از آنها را در پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان، جاده‌ای و ساحلی استخدام کنیم که این تعداد تا ۴۱۰۰ نفر هم قابل افزایش است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از غربالگری بیش از ۸۷۰ هزار نفر در استان کرمانشاه توسط این جمعیت برای مقابله با کرونا خبر داد.

فرزین معتمدی با بیان اینکه این طرح از ۱۰ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین امسال و در ۳۵ پست غربالگری با مشارکت ۲۵۰ نفر نیرو  در مبادی ورودی و خروجی شهرها انجام شد، افزود: ۲۹۴ نفر در جریان اجرای تب‌سنجی به مراکز درمانی ارجاع شدند.

وی از توزیع ۴۳۰ هزار ماسک از ابتدای شیوع بیماری کرونا بین بخش‌های مختلف هم خبر داد و عنوان کرد: همچنین توزیع ۱۲ هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه شهر به ارزش یک میلیارد ریال، توزیع ۱۲۵۰ پک غذایی به ارزش ۲.۵ میلیارد ریال و تهیه ۷۳۰۰ پک بهداشتی برای بیماران خاص را نیز انجام دادیم.

وی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در سال گذشته داشت و یادآور شد: سال گذشته اسکان اضطراری ۸۲ هزار نفر را در استان داشتیم که رشد ۱۰ برابری نسبت به سال۱۳۹۷ به دلیل بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین داشت.

معتمدی از رشد قابل توجه اعتبارات هلال احمر استان در سال گذشته هم یاد کرد و افزود: همچنین به همت استانداری کرمانشاه چهار میلیارد ریال برای ایام اربعین، ۳.۵ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی پایگاه‌های امداد و نجات و ۲۰ میلیارد ریال برای احداث پایگاه‌هایی امداد و نجات قصرشیرین، گیلانغرب، پاوه و جوانرود اختصاص یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha