• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99022114963
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی استان:

جهاد دانشگاهی لرستان در تولید فناوری و محصولات فناورانه از واحدهای موفق کشور است

جهاد دانشگاهی لرستان در تولید فناوری و محصولات فناورانه از واحدهای موفق کشور است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت:جهاد دانشگاهی استان در تولید فناوری و محصولات فناورانه یکی از استان‌های مطرح و موفق کشور است.

دکتر سیدعلی نادر دهقانی امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی لرستان از نیروهای جوان، خلاق و دارای ایده استفاده شده است و مجموعه را براساس سیستم‌های معمولی کارمندی ایجاد و مدیریت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی لرستان به لحاظ کارکردی از واحدهای موفق کشور محسوب می‌شود که نیروهای جوان دانشگاهی و خلاق را جذب کرده است، بیان کرد: تعداد بسیاری از زوج‌های ما نابارور هستند و برای درمان به تهران و یزد مراجعه می‌کردند و جهاد دانشگاهی استان احساس نیاز کرد که مرکز درمان ناباروری استان را با ظرفیت پذیرش سالانه ۳۰۰۰ زوج ایجاد کند و هم‌اکنون این مرکز  به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و فرآیند کار یکی از مراکز مطرح کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه کوهدشت یکی از شهرهای کشاورزی استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی در این شهر بصورت سنتی انجام می‌شود تصمیم بر ایجاد شهرک گلخانه‌ای در کوهدشت گرفتیم و این امر سبب شد که حجم عظیمی از مردم این شهرستان به سمت ایجاد گلخانه ترغیب شدند.

دهقانی با بیان اینکه معتقدم ظرف چند سال آینده کشاورزی کوهدشت متحول و از سنتی به مدرن تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: کشاورزی گلخانه‌ای در کوهدشت ترویج داده خواهد شد و این امر  سبب افزایش بهره‌وری و اشتغال پایدار خواهد شد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه مجموعه بام خرم‌آباد را به تولید نشاء و قلمه اختصاص دادیم، گفت: یکی از مشکلات ما در بحث گیاهان دارویی این بود که قلمه و نشاء استاندارد و گواهی شده نداشتیم و این مهم اکوسیستم خاص خود را داردکه برای حل این مهم مرکز تولید نشاء و قلمه استاندارد در استان ایجاد کردیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های مختلف پژوهش، انرژی، GIS و... کارهای شایسته و خوبی را برای استان انجام داده است.

دهقانی با بیان اینکه مرکز افکارسنجی و خبرگزاری ایسنا و ایکنا در مجموعه فرهنگی جهاد دانشگاهی داریم که به فعالیت‌های اطلاع رسانی و پژوهشی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار نفر در جهاد دانشگاهی لرستان آموزش می‌دهیم که این آموزش‌ها اشتغال محور و مبتنی بر ضرورت‌ها و نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان است، عنوان کرد: آمادگی داریم دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی مختلف را در راستای توانمندسازی نیروی انسانی در بخش‌ها و شهرهای مختلف استان برگزار کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: نیاز است پیمانکاران استان در بحث کار به روز  شوند که این مهم با یک دوره آموزشی از طریق آموزش‌های جهاد دانشگاهی استان مرتفع خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه در بخش GIS و مطالعات شهری و روستایی که یکی از ضرورت‌های راه و شهرسازی استان است می‌توانیم همکاری لازم را داشته باشیم، گفت:در حوزه انرژی، هدر رفت در ساختمان‌ها زیاد است و این توانمندی در جهاد دانشگاهی استان وجود دارد که بتواند با طراحی و اجرای مدلی مصرف انرژی در ساختمان‌ها را بهینه کنیم.

وی بر تولید فناوری در استان تاکید کرد و با بیان اینکه این مهم در جهاد دانشگاهی استان آغاز شده به گونه‌ای که جهاد دانشگاهی لرستان در تولید فناوری و محصولات فناورانه یکی از استان‌های مطرح و موفق کشور است و می‌توانیم در بحث تولید نرم‌افزارها و اپلی‌کیشن‌های راهسازی به راه و شهرسازی استان خدمات ارائه دهیم، خاطر نشان کرد: سال گذشته جوانان خلاق، تحصیل‌کرده، با ایده  و توانمند جهاد دانشگاهی لرستان میلیاردها تومان فناوری را به کشورهای مختلف بفروش رسانده‌ است.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه فرهنگی، پژوهشی، پزشکی، کشاورزی و ... انجام داده‌ایم و در طرح ملی مشاغل خانگی ۲۷۳۰ فرصت شغلی پایدار ایجاد کردیم، گفت: همچنین ۹۰۵ هزار ماسک توسط تیم مشاغل خانگی که عموما زنان سرپرست خانوار بوده و تحت حمایت جهاد دانشگاهی استان هستند تولید شده است.

دهقانی اضافه کرد: البته حمایت خوبی از جهاد دانشگاهی لرستان از سوی استان صورت گرفته و  مسئولین لرستان اعتقاد راسخ به این مجموعه دارند.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی لرستان بر ایجاد تکنیک و فناوری در استان تاکید کرد و با اشاره به اینکه  باید براساس محتویات فرهنگی و مصالحی که در استان داریم تکنیک و فناوری تولید کنیم، یادآور شد: تا زمانی که اعتقاد به ایجاد فناوری بومی و دانشگاه نداشته باشیم نمی‌توانیم راه به جایی ببریم.

وی بیان کرد:  در جمع‌بندی می‌شود گفت که در حوزه‌های آموزشی، توانمندسازی کارکنان و پیمانکاران و هر نیروی مرتبط با آن سازمان و نیز در حوزه ساختمانی بویژه در بحث تولید مصالح ارزان قیمت و با کیفیت و همچنین موضوع انرژی و مسائل افکارسنجی برای اثربخشی فعالیت‌ها می‌توانیم همکاری جامعی با آن اداره کل داشته باشیم.

دکتر دهقانی از زحمات مهندس خالقی و همکاران وی بویژه در ایام سیل سال گذشته تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha