• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99023122264
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر:

بیش از 97 درصد جمعیت کاشمر غربالگری کرونا شدند

بیش از 97 درصد جمعیت کاشمر غربالگری کرونا شدند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: تا کنون 97.77 درصد جمعیت شهرستان کاشمر غربالگری شدند که تست 25 درصد آن‌ها مثبت اعلام شد.

محمد جواد یزدانی عنوان کرد: در حوزه نمونه‌گیری افرادی که دارای علائم و یا بیماری زمینه‎ای هستند، رتبه اول را در سطح استان داریم. با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای مقابله و کنترل کرونا هیچ گاه به 50 درصد بستری نرسیدیم و برای کادر بهداشتی با کمبود هیچ وسیله‎ای مواجه نشدیم.

وی با اشاره به خدمات حوزه سلامت در ایام بیماری کرونا  گفت: حدود 90 روز می‎گذرد که کشور درگیر ویروس کرونا شده و کاشمر نیز به عنوان یکی از شهرستان‌های کشور درگیر این موضوع بوده است.

یزدانی بیان کرد: تلاش‎ها، ایثارگری‏‌ها و مجاهدت‏‌های افراد زیادی موجب شد تا بیماری کرونا طی این مدت در شهرستان حالت بحرانی به خود نگیرد و با یک مدیریت صحیح و اصولی این شرایط مدیریت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: بیشترین حجم خدمت و کمترین آسیب را در این مدت داشته‎‌ایم. اگرچه قبل از طرح تحول سلامت آمار صحیحی از وضعیت حوزه بهداشت در شهرستان نداشتیم اما با راه‎اندازی پرونده الکترونیک سلامت تمامی خانوارها با مشخصات کامل تحت پوشش قرار گرفتند و روز به روز تمام خانواده‎ها تحت مراقبت‎های بهداشتی قرار گرفتند.

وی مطرح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در دوره اول بیش از 97 درصد مردم شهرستان کاشمر تحت مراقبت قرار گرفتند و بیماران شناسایی و با درمان به موقع از هجوم به بیمارستان‌ها و ایجاد بحران جلوگیری شد.

یزدانی گفت: در اقدام دوم از 30 هزار نفری که باید مجدد مراقبت شوند و تحت پوشش قرار بگیرند شامل بیماران دیابتی، فشار خون، سالمندان، مادران باردار و... 29 هزار و 400 نفر تا کنون تحت مراقبت قرار گرفتند و به تمامی آن‌ها آموزش‎های لازم داده شد و به موقع تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در حوزه درمان از ابتدا تدارکات حوزه بیماری را پیش‌بینی کردیم و هیچ نگرانی نداشتیم و خوشبختانه تا کنون که حدود 300 بیمار در حوزه بیماران مشکوک بستری شدند تمامی همکاران با جدیت تلاش‌‏های بسیاری داشتند. اگرچه هنوز هم تعدادی بیمار در بیمارستان بستری هستند اما پزشکان، پرستاران و همکاران با همان ایثار، عشق و فداکاری به صورت جدی مشغول فعالیت هستند، علاوه‌بر بیماران کرونایی طی این مدت خدمات همکاران در دیگر حوزه‎های جراحی، زایشگاه و... همچنان در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: کاشمر طی چهار سال گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی خدمات بسیاری به همت بسیاری از خیرین، مدیران و نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد، طی این مدت ای.سی.یوهای شهرستان تجهیز کامل شدند.

وی از تهیه 5 ونتیلاتور غیر تهاجمی که از آخرین مدل‏‌های موجود است، برای کاشمر خبر داد و بیان کرد: طی چند روز گذشته بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات ای.سی.یو جدید وارد شهرستان گردید.

یزدانی عنوان کرد: در این مدت بالغ بر 3.5 میلیارد تومان از اعتبارات کرونا برای اجرای پروژه‎های نیمه تمام و حفظ زیرساخت‎های حوزه سلامت تخصیص یافت؛ همچنین نمونه‌گیری از بیمارانی که توسط بهورزان و مراقبین سلامت شناسایی شدند از دیگری اقدامات انجام شده است.

وی گفت: تاکنون بیش از 750 مورد نمونه در قسمت سرپایی و 250 مورد نمونه در قسمت بستری به استان ارسال شده و شهرستان کاشمر بالاترین میزان نمونه را در بین شهرستان‏‌های استان ارائه داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: نمونه‌گیری موجب شد تا بیماران به موقع شناسایی و قرنطینه شوند که  از نمونه‏‌های گرفته شده تا کنون 25 درصدشان مثبت بوده است.

وی اظهار کرد: تاکنون هیچ کدام از همکاران بیمارستانی مبتلا به ویروس کرونا نشدند، مواردی در حوزه بهداشت داشتیم که به موقع شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند و مراقبت شدند. طی این مدت هیچ گونه دغدغه‎ای برای تامین داروهای مورد نیاز نداشتیم و برابر پروتکل‎های وزارت بهداشت و درمان اقلام مورد نیاز تامین گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha