• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99061712499
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان:

بروجرد دارای ۴۴۰ فضای آموزشی است/ قدمت 120 ساله آموزش‌وپرورش شهرستان

بروجرد دارای ۴۴۰ فضای آموزشی است/ قدمت 120 ساله آموزش‌وپرورش شهرستان

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: شهرستان دارای ۴۴۰ فضای آموزشی است.

محمد مهرافزون امروز ۱۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت وزارت آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین وزارتخانه‌های دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و وظیفه بسیار خطیری در تربیت نیروی انسانی و نسل آتیه‌ساز دارد.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش عظیم‌ترین و منظم‌ترین دستگاه اجرایی در سطح کشور، استان و شهرستان به‌ویژه در دولت بوده و توسعه هر کشور براساس تعلیم و تربیت آن است و بر همین اساس آموزش‌وپرورش در هر جامعه‌ای نقش کلیدی و حیاتی دارد و در بستر مدرسه می‌توان دانش آموزان را با آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی آشنا و تربیت کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد پیرامون مهم‌ترین اقدامات آموزش‌وپرورش بروجرد افزود: شهرستان دارای بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز، ۳۵۰۰ شاغل، ۴۰۰۰ بازنشسته و بیش از ۴۴۰ فضای آموزشی بوده و به همین خاطر با توجه به گسترده بودن آموزش‌وپرورش کار در آن طاقت‌فرسا و دشوار است اما با این حال آموزش‌وپرورش شهرستان بروجرد علیرغم کمبودهای سرانه‌های آموزشی و اعتبارات مالی در ابعاد مختلف آموزشی، پرورشی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و عمرانی اقدامات و دستاوردهای قابل‌توجهی را داشت است.

مهرافزون پیرامون اقدامات انجام گرفته در زمینه فعالیت‌های آموزشی و علمی بیان کرد: کسب ۹۳ رتبه از میان ۱۶۴ رتبه المپیادهای علمی استان، در کنکور سراسری ۳۲ رشته پزشکی در دانشگاه معتبر و درجه یک، ۵۷ رشته علوم پزشکی، ۱۲۶ علوم ریاضی و مهندسی، ۷۷ علوم انسانی و معارف و پذیرفته شده ۲۰ نفر دانشگاه فرهنگیان بدون احتساب دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها، هفت رتبه ۲ رقمی رتبه‌های برتر کشوری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و در خردادماه ۱۳۹۹ بیشترین ارتقای میانگین را با ضریب تأثیر ۲۶ در سطح استان لرستان داشته است.

وی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی هنری تصریح کرد: کسب رتبه‌های اول کشوری و استانی و شهرستانی در مسابقات پرورشی، فرهنگی، هنری و ورزشی، کسب رتبه‌های اول و برتر کشوری و استانی جشنواره‌های نوجوان خوارزمی، الگوهای برتر تدریس، جابربن حیان، کسب مقام اول جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت‌بدنی و راه‌یابی به مرحله کشوری، کسب ۵۴ رتبه استانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز و کسب رتبه برتر جشنواره موفقیت پرورشی فرهنگیان با فعالیت‌های کسب ۱۶ مقام اول، دوم و سوم با ۲۶ اثر برتر از موفقیت‌های بزرگ و چشم‌گیر آموزش‌وپرورش شهرستان بروجرد بوده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد پیرامون فعالیت‌های پژوهشی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش بروجرد بیش از ۱۲۰ سال قدمت تاریخی دارد و دارای اسناد و مدارک بسیار مهمی از جمله پرونده پرسنلی زنده‌یاد زرین‌کوب، اوستا، شهیدی و... است به همین خاطر تأسیس و راه‌اندازی موزه آموزش‌وپرورش بروجرد در دستور کار قرار گرفت و به‌زودی در دبیرستان تاریخی امام(ره) افتتاح خواهد شد.

مهرافزون ادامه داد: انتشار ماهنامه قلم، مجله تخصصی معرفت از وزارت ارشاد، نکوداشت بزرگ استاد اوستا با همکاری بنیاد نخبگان لرستان، برپایی اولین سمینار علمی پژوهشی انرژی پاک در سطح استان با حضور اساتید و میهمان علمی کشوری، برای اولین بار مسابقات استانی لکوکاپ با حضور تیم‌های استانی و برون‌استانی و کسب ۱۴ معلم توانمند ۱ نفر در سطح کشور، ۵ نفر در استان و ۸ نفر از عمده فعالیت‌های آموزش‌وپرورش است.

وی پیرامون اقداماتی که در زمینه فعالیت‌های عمرانی و اجرایی گفت: احداث هتل و تالار فرهنگیان، بهسازی و نوسازی تعدادی از مدارس شهری و روستای، تأسیس هنرستان هنرهای زیبا، بهسازی دبستان حاج انتطاری، آسفالت چندین مدارس، احداث دبستان شش کلاسه روستای همت‌آباد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه رحم‌دل و عظیم خودرو، تبدیل سیستم گرمایشی ۲۴ مدرسه روستایی از سیستم بخار نفتی و گازی به سیستم گرمایشی پکیچ، بهسازی و مرمت سیستم‌های گرمایشی چندین مدارس شهری و روستایی و طرح گذرگاه مفاخر و مشاهیر بروجرد در دبیرستان تاریخی حضرت امام (ره) از عمده عملکردهای مثبت و قابل توجه آموزش‌وپرورش بروجرد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha