• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99071612066
  • خبرنگار : 50237

برگزاری پنجمین سالگرد شهادت سردار همدانی؛

شهید حاج قاسم سلیمانی نظیر شهید همدانی است

شهید حاج قاسم سلیمانی نظیر شهید همدانی است

ایسنا/همدان پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج حسین همدانی» و شهدای مدافع حرم استان با حضور مسئولان استانی، همرزمان شهید همدانی و خانواده شهدای مدافع حرم صبح امروز -چهارشنبه ۱۶ مهرماه- در مزار شهدای باغ بهشت همدان برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در این مراسم، با بیان اینکه من سرباز این شهید بزرگوار بودم، اظهار کرد: اگر علی چیت سازیان، شهید چیت سازیان شد به خاطر اعتماد سردار همدانی به او بود که در آن زمان جوانی کم سن و سال بود و شهید همدانی مسئولیت اطلاعات عملیات را به این شهید بزرگوار داد.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه شهید همدانی همیشه معتقد بود باید به جوانان اعتماد و کارهای بزرگ و ناتمام را به جوانان پرشور و انقلابی واگذار کرد، افزود: شهید همدانی نه تنها در ایران بلکه این کار را در سوریه نیز انجام داده و بسیاری از جوانان و معارضان سوری را به نیروهای جبهه مقاومت جذب کرده است.

وی با بیان اینکه سردار همدانی همیشه در میان جوانان حضور پیدا می‌کرد، ادامه داد: شهید همدانی در بین جوانان با سلایق مختلف ارزش و جایگاه ویژه ای داشت همچنین این شهید بزرگوار معتقد بود جوانان ایرانی از جوانان سایر کشورها بالاتر بوده و اهمیت ویژه ای برای آنها قائل بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به روز تشییع شهید همدانی و حضور پرشور مردم همدان در این مراسم خاطرنشان کرد: در ان روز همه مردم همدان آمدند و شش خیابان اصلی همدان تعطیل بود و مردم به احترام این شهید بزرگوار کسب و کار خود را تعطیل کردند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی با همه مردم رفیق و در خیر و شر آنها شریک بود، گفت: سردار همدانی انسان های بزرگی را تربیت کرده که به صورت گمنام در نقاط مختلف در حال خدمت هستند.

فرجی با تأکید بر اینکه سردار همدانی تنها یک نفر نبود بلکه یک جمعیت است که تفکر وی در زمینه های مختلف را قبول داشتند، از مردم خواست پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و برنامه های سالگرد را به صورت مجازی و از منزل پیگیری کنند.

امنیت محور مقاومت مدیون خون شهید همدانی است

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان بیان کرد: شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم به نوعی به یکدیگر مرتبط هستند به نحوی که اگر شهدای مدافع حرم نبودند مدافعان امنیت به شهادت می رسیدند.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح با بیان اینکه شهید همدانی اقدامات و ایثارگری های زیادی از بدو تأسیس انقلاب اسلامی و حتی قبل از تشکیل انقلاب مانند دفاع سپاه پاسداران در همدان و سایر استان ها انجام داده بود، افزود: شهید حسین همدانی در بحث پاسداری از انقلاب و ارزش های انقلاب در حوزه جنگ سخت و نرم و مهار فتنه ها سنگ تمام گذاشته و در فتنه ۸۸ او از فرماندهان شاخص در مقابله با فتنه گران بود.

وی با بیان اینکه سردار همدانی در روزگار جبهه مقاومت نیز شاخص بود و شرایط فعلی سوریه مدیون دلاورمردی و حضور مؤثر این شهید بزرگوار بوده و به طور کلی امنیت ملی و امنیت محور مقاومت مدیون خون شهید همدانی است، گفت: در موضوع فتنه بصیرت افزایی بسیار مهم است و شهید همدانی در جبهه فرهنگی نیز مانند جبهه مقاومت مجاهدت کردند.

شهید بروجردی سردار همدانی را کشف کرد

همرزم و همراه شهید همدانی نیز با بیان اینکه شهید همدانی علاقه زیادی به شهید شهبازی داشت، اظهار کرد: شهید بروجردی سردار همدانی را کشف و مسئولیت های مهمی به او واگذار کرد.

سردار محمدباقر ذوالقدر با بیان اینکه برای نخستین بار اسم حسین همدانی را در منطقه غرب کشور شنیدم و از او به عنوان یک مرد جا افتاده و باتجربه یاد می کردم، افزود: بزرگترین و زیباترین خصوصیت شهید همدانی بعد از مجاهد بودن او اخلاق و خودسازی فردی بوده است و با افراد مختلف و سلایق و ظواهر متفاوت ارتباط برقرار می کرد تا آنها را جذب انقلاب کند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی متعقد بود که باید به جوانان میدان داده شود، خاطرنشان کرد: شهید همدانی به زندان همدان رفته و به زندانیان فرصت مجدد داده و آنها را جذب می کرد و به عنوان رزمنده به جبهه ها می فرستاد که هیچ مسئولی ممکن است اینکار را انجام ندهد.

ذوالقدر با بیان اینکه شهید همدانی به تحصیل افراد بسیار اهمیت می داد، گفت: هدیه دادن، عیادت کردن از بیماران، رسیدگی به پرسنل و خانواده های آنها از دیگر ویژگی های شاخص شهید همدانی بود.

شهید حاج قاسم سلیمانی نظیر شهید همدانی است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه زمانی که تازه امام جمعه شده بودم با سردار همدانی آشنا شدم و او از برادر به من نزدیکتر بود، اظهار کرد: در زمان جنگ بسیجی های ساده بی رنگ و بی ریا امام و انقلاب را یاری کردند و اگر همه ابرکامپیوترهای عالم جمع شوند جزای خیر یک بسیجی پابرهنه را نمی توانند برآورد کنند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه شهید همدانی قائله ۸۸ تهران را درهم کوبید، اضافه کرد: خطر فتنه ۸۸ از هشت سال جنگ خطرناک تر بود و سردار همدانی و همرزمانش سه روز تمام و بی وقفه بدون استراحت تلاش کردند تا آتش فتنه خاموش شد.

وی با بیان اینکه سردار همدانی در سرنوشت کشور سوریه نیز تأثیرات فراوانی داشته است، گفت: آتش فتنه ای که دجال های قرن برای سوریه تدارک دیده بود، با تدابیر سرداران و شهیدان ایرانی خاموش شد.

طه محمدی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نظیر شهید همدانی است، مطرح کرد: شهید همدانی به علت ارائه خدمات ارزنده مقام والایی در پیشگاه خداوند دارد.

ادامه دادن راه فرماندهان بزرگ لذت بخش است

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ نیز با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم رهرو و ادامه دهنده راه شهدا به ویژه شهید همدانی باشیم، گفت: من به عنوان نماینده ای از خیل بسیجیان و سربازان فرماندهان بزرگی همچون شهید همدانی، شهید همت و احمد متوسلیان در سپاه محمدرسول الله(ص) قدم برمی دارم.

سردار محمدرضا یزدی با بیان اینکه ادامه دادن راه فرماندهان بزرگ سخت نیست بلکه لذت بخش است، افزود: از حدود ۴۰ ماه پیش که فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) شدم، سعی کردم در مساجد با بسیجیان مانند شهید همت و شهید حسین همدانی رفتار کنم به طوریکه اثرات اقدامات شهید همدانی در بخش های مختلف سپاه قابل مشاهده است.

شهید همدانی اصلاً میدان مجاهدت را رها نکرد

همرزم شهید همدانی نیز با بیان اینکه از زمان آزادسازی سنندج ارادت خاصی نسبت به این شهید بزرگوار داشتم، گفت: شهید همدانی با روحیه جهادی و انقلابی در سوریه به همه امیدواری می داد و نیروهای مردمی را در قالب دفاع وطنی جمع و تجهیز کرد و نیروهای جبهه مقاومت با اقدامات و طراحی های جنگی سرداران ایرانی به ویژه سردار همدانی سوریه را نجات دادند.

اسماعیل کوثری با بیان اینکه شهید همدانی کار بزرگی را از طرف شهید سلیمانی در سوریه انجام داد، افزود: کسی که عاشق باشد خداوند او را راهنمایی کرده و آینده را به زیبایی ترسیم می کند و حاج حسین نیز به این شکل عمل کرده و خود را به خدا سپرده بود.

وی با بیان اینکه علت محبوبیت حاج حسین همدانی و حاج قاسم سلیمانی این است که تمام هستی خود را برای خدا گذاشته بودند، اضافه کرد: رفع مشکلات مردم، برقراری امنیت و کمک به مردم مظلوم سوریه دغدغه اصلی حاج حسین همدانی بود.

همرزم شهید همدانی در پایان بیان کرد: بسیاری از افراد در سن ۶۵ سالگی به فکر بازنشستگی هستند اما شهید همدانی اصلاً میدان مجاهدت را رها نکرد بنابراین خدا به آنها عزت می دهد.

حضور همسران، مادران و فرزندان شهدای مدافع حرم، سرودخوانی درباره شهدا و مجاهدت های آنها در چندین بخش و پاشیدن گل توسط بالگرد بر مزار سردار شهید همدانی از برنامه های جانبی این مراسم بود.

به گزارش ایسنا، سردار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه سال ۹۴ در حین انجام مأموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

پیکر شهید همدانی در زادگاهش تشییع و به علت علاقه او به مرحوم آیت الله موسوی‌همدانی امام جمعه سابق همدان در جوار قبر این بزرگوار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha