• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99072115462
  • خبرنگار : 50180

منابع طبیعی کرمانشاه وارد فاز تولید چوب شد

منابع طبیعی کرمانشاه وارد فاز تولید چوب شد

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از استحصال چوب در منابع طبیعی استان برای اولین بار خبر داد.

عبدالعلی جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال از 300 هکتار از اراضی ملی استان که دارای جنگل‌کاری دست‌کاشت هستند استحصال چوب انجام می‌شود، گفت: استحصال چوب به منظور اجرای عملیات اصلاحی، بهداشتی و پرورشی در جهت تامین نیاز چوب و با قطع درختان خشکیده و هرس سرشاخه‌ها در برنامه قرار گرفته است.

جلیلیان افزود: تعهدات امسال استان برای تولید چوب از این منابع 1200 مترمکعب است که تاکنون 91 درصد این تعهدات با استحصال 1100 مترمکعب چوب اجرایی شده و مابقی تعهدات هم محقق خواهد شد. 

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: گرچه در گذشته هم استحصال چوب در قالب هرس و قطع درختان خشکیده را در منابع طبیعی استان داشته‌ایم، اما امسال اولین بار است که به صورت مدون و منسجم استحصال چوب را از جنگل کارهای دست‌کاشت استان داریم.

وی در ادامه اشاره ای هم به برنامه های زراعت چوب در استان کرمانشاه داشت و گفت: امسال توسعه 400 هکتاری طرح زراعت چوب در برنامه استان است و در زراعت چوب گونه‌های سریع‌رشد چوب‌ده مثل گونه‌های صنوبر و اکالیپتوس کشت می شوند.

جلیلیان با بیان اینکه متقاضیان اجرای طرح زراعت چوب از هم‌اکنون می توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی نسبت به تشکیل پرونده برای مشارکت در این طرح اقدام کنند، گفت: شرط  مشارکت دراین طرح برخورداری از زمین و آب کافی بوده و به متقاضیان واجد شرایط نهال رایگان برای کاشت اختصاص پیدا می‌کند که البته کاشت نهال‌ها از نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال اجرای طرح زراعت چوب را با اولویت شهرستانهای شرقی استان مثل شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر،هرسین و کرمانشاه در برنامه داریم.


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha