• یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99090201064

/ با کادر درمان قم در کرونا/

روایت سوپروایزر بیمارستان کامکار از حماسه سازی و مظلومیت کادر درمان قم

روایت سوپروایزر بیمارستان کامکار از حماسه سازی و مظلومیت کادر درمان قم

ایسنا/قم سوپروایزر بیمارستان کامکار گفت: در حال حاضر نیز جنگی شدید وجود دارد و فقط نوع جبهه تغیر کرده است وما نیز با دشمنی خطرناک و نامرئی میجنگیم که این امر مبارزه را بسیار دشوارتر کرده است.

حسن کریمی، سوپروایزر بیمارستان کامکار(مرکز اصلی مراقبت مقابله درمانی کرونا در استان قم)، در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: بیماری کرونا که هم درمورد ماهیت و هم درمان یک پدیده ناشناخته است توانسته همه‌ جوانب زندگی افراد را درگیر کند و کادر درمان هم که در خط مقدم این جبهه هستند بیش از دیگران درگیر این مشکلات هستند.
وی با بیان اینکه کادرپرستاری به دلیل اینکه ساعات بیشتری با بیماران درگیربوده بیشتر از دیگران تحت تاثیر مشکلات ناشی از این بیماری هستند، اظهار کرد: آسیب های ناشی از این پدیده را نمی توان از بین برد و کادر پرستاری نیز به دلیل اینکه ساعات طولانی را با یک بیماری واگیردارِ وحشتناک دست‌وپنجه نرم می‌کنند احتمال مبتلا شدنشان بسیار بالا است و این امر می تواند از لحاظ روحی و روانی روی کادر درمان تاثیر بگذارد؛ زیرا ممکن است فرد این بیماری را به خانواده اش نیز منتقل کند و همه این عوامل تاثیر منفی روی روح و روان و سبک زندگی کادر درمان و خانواده‌هایشان داشته است.
وی با تاکید براینکه قبل از کرونا هم به لحاظ تعداد پرستار و مراقبین با استانداردهای بین‌المللی فاصله داشتیم و شیوع شدید کرونا سبب تحمیل فشاری مضاعف شده است، تصریح کرد: این بیماری پرستاران را از لحاظ شرعی، انسانی و کاری مجبور می‌کند که بیش از توان‌شان کارکرده و زمان بیشتری بگذارند وطولانی شدن این فعالیت مضاعف فرسودگی ایجاد می کند و از آنجایی که این سیر صعودی ادامه‌دار است و این فرسودگی  نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره بر اینکه فقط تعداد محدودی از افراد با یک توان محدود این مشکلات را تحمل می‌کند و فشار کار نیز در حال افزایش است، بیان کرد: متاسفانه کادر پرستاری جزء مظلوم ترین مشاغل در کشورهستند و ما از گذشته شاهد تبعیض بین کادر درمان بوده‌ایم و کرونا این تبعیض‌ها و مظلومیت‌ها را تشدید کرده است؛ زیرا ما با استانداردها فاصله داریم و درشرایط عادی نیز دچار کمبود پرستاربودیم.
کریمی با تاکید بر اینکه کار در شرایط کرونایی به خاطر مراقبت‌های بیشتر و پوشش طاقت فرسا بسیارسخت‌تر است، افزود: در بسیاری از مواقع در حق پرستاران کم لطفی می ‌شود و تشکر و قدردانی ها نیز در حد یک لفظ باقی می‌ماند و ما هیچگاه شاهد عملی شدن آن‌ها نبوده ایم و صحبت هایی که برخی افراد از روی جهالت و یا تعمدا در رابطه با کار پرستارها می‌کنند، حرف‌هایی غیرمنطقی است.
وی با اشاره براینکه در دوران دفاع مقدس به رزمنده‌ها اهمیت داده و حتی بعد از جنگ نیز از آنها حمایت می‌کردند، بیان کرد: در حال حاضر نیز جنگی شدید وجود دارد و فقط  نوع جبهه تغییر کرده است و ما نیز با دشمنی خطرناک و نامرئی می جنگیم که این امر مبارزه را بسیار دشوارتر کرده است.
وی ادامه داد: کادر پرستاری که در بیمارستان های کرونایی کارمی‌کنند نیز مانند بسیاری از مشاغل آزاد در این شرایط از لحاظ مالی آسیب دیده اند و درآمدشان کاهش یافته است؛ زیرا بیمارستان هایی که درگیر بیماری کرونا هستند درآمدشان کم شده و نمی‌توانند به پرستارها حق کارانه پرداخت کنند و این در کنار تورم، فرسودگی و خستگی، کار را دشوارتر کرده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha