• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99122519020

مدیر مؤسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش و واحد گردشگری سازمان همیاری خراسان رضوی

انعقاد تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش و واحد گردشگری سازمان همیاری خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مؤسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری گفت: تفاهم‌نامه‌ گردشگری میان آموزش‌وپرورش و واحد گردشگری سازمان همیاری منعقد شده که شامل جامعه هدف بزرگی است.

رضا ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص هدف و مفاد تفاهم‌نامه میان آموزش‌وپرورش و واحد گردشگری سازمان همیاری اظهار کرد: تفاهم‌نامه میان واحد گردشگری سازمان همیاری و آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های مؤسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری، ارتباطاتی که این سازمان در اولویت اول با شهرداری‌های استان و در اولویت دوم با شهرداری‌های کشور دارد و همچنین ظرفیت موجود در آموزش‌وپرورش، در زمینه‌های مختلفی منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: توافق شده است که جلسات کاری نیز هر ماهه و بر اساس حوزه فعالیت آموزش‌وپرورش و مؤسسه به صورت مستمر برگزار شود تا در زمینه ظرفیت‌های بیان شده طرفین تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی‌هایی جهت عملیاتی شدن آن صورت گیرد.

مدیر مؤسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری افزود: از جمله ظرفیت‌هایی که در آموزش‌وپرورش وجود دارد، مدارس بلااستفاده‌ای است که به دلیل عدم وجود جمعیت کافی برای حضور در این مدارس در روستاها قرار دارند. به طوری که حتی برخی از این مدارس در آستانه تخریب هستند.

ابراهیم‌نیا بیان کرد: بنابراین سعی کردیم از این ظرفیت موجود استفاده کنیم؛ این بهره‌برداری به شکلی که از مدارس بلااستفاده موجود در روستاهای گردشگری، به عنوان واحدهای اقامتی در قالب‌های مختلف بوم‌گردی و ... با اولویت اول پرسنل آموزش‌وپرورش و سپس سایر مردم مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: همچنین بسته‌های رفاهی و گردشگری برای پرسنل آموزش‌وپرورش مهیا خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان اقامت در بودم‌گردی‌ها و هتل‌ها، استفاده از مراکز تفریحی اطراف مشهد مانند چالیدره و ... را نام برد.

مدیر مؤسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری عنوان کرد: به علاوه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در شرایط مناسبی که کرونا نیز وجود نداشته باشد، تورهای علمی، آموزشی و هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزانی که در آستانه انتخاب رشته هستند در نظر گرفته‌ایم، تا از این طریق با مشاغل آشنا شوند.

ابراهیم‌نیا تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها در زمینه گردشگری و حضور دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل این مدارس به عنوان کارآموز در مراکز گردشگری از دیگر برنامه‌های این تفاهم‌نامه است. علاوه بر این می‌توان از ظرفیت هنرستان‌هایی که در زمینه صنایع دستی و موضوعات هنری نیز فعالیت دارند، در جهت ایجاد کسب‌وکار در حوزه تولید صنایع دستی و ... استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در تعریف پروژه‌های کسب‌وکار نیز می‌توان از تجربیات بازنشستگان آموزش‌وپرورش بهره برد. این موارد بخش عمده‌ای از مفاد تفاهم‌نامه است که مورد توافق طرفین قرار گرفته و تیم‌هایی نیز تعیین شده‌اند تا در راستای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی کنند.

مدیر مؤسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری گفت: بخشی از این موارد قابلیت اجرا شدن در شرایط کرونایی را داشته و امیدوارم برخی دیگر نیز به دلیل نیاز به مساعد شدن شرایط بهداشتی و شیوع ویروس کرونا پس از کرونا عملیاتی خواهند شد.

ابراهیم‌نیا تشریح کرد: در حال حاضر آمار مشخصی درخصوص تعداد مشاغلی که با انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد می‌شود، وجود ندارد اما به هر ترتیب بهربرداری از مدارس بلااستفاده به عنوان واحدهای گردشگری، سبب جذب پرسنل و ایجاد شغل خواهد شد. برخی از این برنامه‌ها، شغل‌های پایدار ایجاد خواهد کرد و برخی دیگر نیز منجر به حفظ مشاغل خواهد شد.

وی افزود: به عنوان مثال برگزاری تورها به حفظ مشاغلی مانند واحدهای اقامتی، راهنمایان گردشگری و ... کمک می‌کند. در بعضی مناطق همچنین باید پتانسیل‌ها بررسی و ارزیابی شوند تا کسب‌وکارهایی برای آنان تعریف شود، به طوری که با فراهم کردن کارگاه‌های تولیدی برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، بتوانیم شغل ایجاد کنیم. بنابراین بخش عمده‌ای از فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های ایجاد شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha