• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401071206081
  • خبرنگار : 50239

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

مسئولان به سوءبرداشت از صحبت‌های شهید همدانی پاسخ قاطع و درست بدهند

مسئولان به سوءبرداشت از صحبت‌های شهید همدانی پاسخ قاطع و درست بدهند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در روزهای اخیر برخی از صحبت‌های سردار همدانی توسط معاندان منتشر شد و مورد سوءبرداشت قرار گرفت که مسئولان مربوطه باید به آنها پاسخ قاطع و درست بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌اللّه شعبانی‌موثقی عصر سه‌شنبه ۱۲ مهرماه در جمع تعدادی از سبزپوشان سپاه انصارالحسین(ع) به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی، اظهار کرد: در جنگ بدر لشکر اسلام از نظر ظاهر تنها ۳۱۳ نفر بودند و لشکر دشمن از نظر تعداد و تجهیزات چندین برابر آنها بود اما در همین جنگ بدر اتفاق بزرگی رقم خورد و همین ۳۱۳ نفر که برای نخستین بار پا به عرصه جهاد گذاشته بودند پیروزی بزرگی به دست آوردند.

وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن کریم از دلایل پیروزی لشکر اسلام وجود روحیه ایثار و شهادت و اخلاص آنها بود، ادامه داد: خداوند در قرآن از بدریون به عنوان السابقون یاد کرده، سردار شهید همدانی هم مانند بدریون بود که با حفظ روحیه‌ دفاع از احکام اسلامی و شریعت از همان ابتدای دوران انقلاب و دفاع مقدس ورود پیدا کرد و در تمام طول عمر خود به مسئله پاسداری از انقلاب اسلامی توجه ویژه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: سردار همدانی از کسانی بود که در عرصه جهاد استقامت کرد و در آخر نیز در راه مجاهدت به شهادت رسید، این مجاهد بزرگوار در راه اسلام و مقاومت جزو السابقون بود.

شعبانی‌موثقی در ادامه سخنانش ضمن تشکر از برگزاری ویژه برنامه‌های هفتمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسات اخیر فرمودند «حقیقت دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنید» نیاز است یک نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در استان در راستای معرفی فرهنگ و حقیقت دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان فعال باشد.

وی افزود: دشمن برای اینکه که نسل حاضر را از آرمان‌های انقلاب جدا کند هزینه‌های زیادی می‌کند ما نیز نباید از هزینه در این راه نگران باشیم و کم بگذاریم چراکه فطرت نسل حاضر با ما است، انسان با فطرت سالم خلق شده، حرف و آرمان‌های جمهوری اسلامی قابل فهم، منطقی و سازگار با فطرت سالم است‌.

امام جمعه همدان با اشاره برگزاری بیست و هفتمین سالگرد پیشکسوتان دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از مظاهر مجاهدت پیشکسوتان این است که بتوانند حقایق دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنند و در این راستا حضور آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر برخی از صحبت‌های سردار همدانی توسط معاندان منتشر شد و مورد سوءبرداشت قرار گرفت که مسئولان مربوطه باید به آنها پاسخ قاطع و درست بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha