• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401090301693
  • خبرنگار : 50037

کتابخانه عمومی "شهدای گمنام" رزن، کتابخانه برتر همدان شد

کتابخانه عمومی "شهدای گمنام" رزن، کتابخانه برتر  همدان شد

ایسنا/همدان مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن گفت:کتابخانه عمومی شهدای گمنام شهر رزن در هفته کتاب و کتابخوانی به عنوان کتابخانه برتر سطح استان همدان شناخته و معرفی شد.

علی اصغر توکلی تبار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کتابخانه عمومی  شهدای گمنام رزن  جزو کتابخانه‌هایی است که به‌طور همزمان به خواهران و برادران در دو سالن مجزا مطالعه از ساعت ۷.۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹.۳۰ دقیقه بعد از ظهر خدمات ارائه  می‌دهد .

وی همچنین با اشاره به معرفی "سعیده محمدی ترنیان" به عنوان کتابخوان برتر استانی از کتابخانه امام صادق (ع) بابانظر در هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی ۱۰۸ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب در سطح شهرستان برگزار شد که از این تعداد برنامه ۱۰ برنامه  شهرستانی و ۹۸ برنامه مربوط به سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان بود.

توکلی تبار عضویت رایگان نشست کتابخوان، معرفی کتاب ،مسابقات فرهنگی و نقاشی و مسابقه کتابخوانی برنامه ویژه بخش کودک را از جمله برنامه‌های اجرا شده هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: شهرستان رزن دارای هفت باب کتابخانه عمومی بوده که از این تعداد کتابخانه، شش کتابخانه نهادی و یک کتابخانه با اداره آموزش و پرورش به صورت مشارکتی است.

 وی همچنین با اشاره به اینکه از هفت کتابخانه عمومی سطح شهرستان، چهار باب کتابخانه شهری و سه باب کتابخانه عمومی روستایی است،اضافه کرد: در حال حاضر ۷۵ هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی این شهرستان موجود بوده و تعداد ۳۳۵۰ نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند.

این فرد مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت دو باب کتابخانه عمومی شامل کتابخانه عمومی ملاحسین قلی شوندی  و کتابخانه شهدای گمنام  در شهر رزن، یادآورشد: در حال حاضر این تعداد کتابخانه عمومی در شهر رزن کافی بوده و  پاسخگوی نیاز شهرستان است اما برای آینده باید احداث و ساخت یک‌باب کتابخانه استاندارد در برنامه باشد.

توکلی تبار همچنین با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی  در شهرستان رزن، تصریح کرد: شهرستان رزن فاقد کتابخانه سیار برای روستاهای دورافتاده بوده که در صورت دیده شدن اعتبار برای این امر و تأمین شدن اعتبار مورد نیاز آن برای راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی شهرستان مشکلی نخواهیم داشت .

وی افزود:میزان زیربنایی کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن ۲۳۹۴ متر مربع بوده که سرانه زیربنایی کتابخوانی شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر سه متر و ۳۹ سانت بوده که این میزان سرانه برای شهرستان تقریباً قابل قبول است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha