• شنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99010200558
  • منبع : نمایندگی همدان

تلاش برای محو سایه سنگین کرونا

تلاش برای محو سایه سنگین کرونا

ایسنا/همدان سایه سنگین کرونا از یک ماه پیش کشور از جمله استان همدان را درگیر مقابله با بحث این بیماری کرده و موجب شده تا مسئولان در کنار دانشکده های علوم پزشکی و کادرهای درمانی به میدان آمده و با مشارکت یکدیگر برای مهار وضعیت کنونی و بازگرداندن آرامش و سلامتی به جامعه از هیچ تلاشی مضایقه نکنند و فروگذار نشوند.

در این برهه شهرستان اسدآباد هم برای بازگرداندن زندگی روزمره به وضعیت و شرایط عادی و رهایی مردم از قرنطینه و در خانه ماندن از قافله عقب نمانده و برای شکست این بیماری سخت در تلاش است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: برای پیشگیری، کنترل و مقابله با کروناویروس تنها مشارکت دستگاه ها و ادارات کافی نبوده و نیاز است مردم و شهروندان نیز با عزمی جدی به کمپین «در خانه بمانم» بپیوندند و با این مشارکت کمک یار ما در شکست و نابودی این بیماری باشند.

مجید درویشی با اشاره به اقدامات در دست اجرای این شهرستان در رابطه با مقابله و پیشگیری کووید ۱۹ بیان کرد: برای کاهش ترددها و جلوگیری از شلوغی بازار در راستای مقابله با کروناویروس از چندی پیش مشاغل غیرضروری شهرستان شامل ۱۳ اتحادیه به غیر از اتحادیه هایی چون نانوایی ها، قصابان، مرغ فروشی ها، خواروبارفروشی و خدماتی به صورت اجباری تعطیل شده و کلیه اتحادیه و صنوف در این امر به خوبی استقبال کرده اند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری شهر به جد پای کار پاکسازی و گندزدایی محیط شهری به شکل بهداشتی و اصولی و علمی مطابق پروتکل بهداشتی بوده و دانشکده بر اقدامات آنان نظارت لازم را دارد، خاطرنشان کرد: کلیه مراسم های ختم،نوعید و هر گونه مراسم ها حتی در روستاها که به صورت تجمعی انجام می شود، در این شهرستان تعطیل شده اند.

درویشی بیان کرد: کلیه فعالیت فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر اسدآباد از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ غیرحضوری(اینترنتی) و تلفنی و از ساعت ۱۹ تا ۲۴ به صورت  خدمات حضوری شده است.

درویشی در ادامه از فعال شدن ۲۰ اکیپ در راستای گند زدایی هر روز ادارات سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد:در حال حاضر در سه ورودی شهرستان از سمت سنقر،قروه و جاده کرمانشاه تست تب و غربالگری فعال هستند.


استفاده از پرنده سم پاش برای نخستین بار در غرب کشور 


فرماندار اسدآباد با بیان اینکه پرده گندزدایی با پیشنهاد دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و اجرای شهرداری اسدآباد در مبادی ورودی شهر اسدآباد مستقر شده است، گفت:در راستای گندزدایی شهر با پیشنهاد و ابتکار خوب دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، برای نخستین بار در غرب کشور، پرنده سم پاش اگرس dji mg ۱p به منظور ضدعفونی و گندزدایی شهر اسدآباد به میدان آمده که این امر نقش موثری در گند زدایی سطح شهر به وسعت بسیار دارد.

درویشی گند زدایی روزانه سطح بانکهای شهر توسط بخش خصوصی، گند زدایی و ضدعفونی سطح شهر در یک حرکت خودجوش در قالب بسیج عمومی توسط تیم مردمی به کمک شهرداری، جمع آوری دستفروشان، شستشوی تاکسی ها و وسایل نقلیه، ضد عفونی نانوایی ها، تشکیل ستاد پیشگیری در سطح روستاها،تعطیلی خانه های بومگردی، خانه های میهمان پذیر و روستاهای گردشگری را از دیگر اقدامات انجام شده این شهرستان برای کنترل و پیشگیری کروناویروس برشمرد.
وی در ادامه از اختصاص ۳۲ تخت فعال با قابلیت ارتقاء ۶۸ تخت بیمارستانی در بیمارستان قائم(عج) در بخش بیماران مشکوک به کروناویروس خبر داد و گفت: براساس سناریوها در مرحله اول برای بیمارستان قائم(عج) اسدآباد برای بستری بیماران کرونایی ۳۲ تخت با پیش بینی افزایش ۶۸ تخت در نظر گرفته شده است.

درویشی با بیان اینکه سه سناریو برای تخت های بیمارستانی شهرستان پیش بینی شده است، یادآور شد: در سناریو مرحله دوم در بیمارستان امیرالمومنین(ع) ۱۰۰ تخت بیمارستانی و در بیمارستان قائم(عج) ۱۵۰ تخت و در مرحله سوم سناریو محلی دیگر با ۳۰۰ تا ۴۰۰تخت بیمارستانی پیش بینی شده و همه این پیش بینی ها حاکی از آن است که جای هیچ نگرانی برای مقابله و پیشگیری از این بیماری در شهرستان وجود ندارد.

فرماندار اسدآباد از  مهلت ۱۰ روزه برای راه اندازی لاین برگشت کنارگذر شهرستان خبر داد و افزود: برای جلوگیری از ورود خودروها از سمت کنگاور به داخل شهر، لاین برگشت کنار گذر باید با رعایت استانداردهای اولیه به صورت موقت  توسط شرکت زیرساخت تا ۱۰ روز آینده انجام و راه اندازی شود که هدف از این کار جدا کردن حلقه اتصال خودروهای عبوری به داخل شهر است.

وی همچنین از فعالیت پنج واحد تولیدی ماسک در این شهرستان خبر داد و یاد آور شد:این واحدها روزانه ۷۰۰۰ماسک بر اساس پروتکل های بهداشتی تولید می کنند.

امام جمعه اسدآباد هم با اشاره به تعطیلی اقامه نماز جماعت مساجد شهرستان گفت:نماز های جماعت بر اساس دستورالعمل شورای سیاستگذاری کشور و استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده که این تصمیم در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس در سطح جامعه گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد ضمن تشکر از فرماندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و کادر پزشکی و درمانی و پرستاران، اظهار کرد: امروز مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند بنابراین  شهروندان اسدآبادی هم باید به دستورات بهداشتی عمل کنند. 
امام جمعه اسدآباد از همه شهروندان اسدآبادی خواست به پویش من در خانه می مانم بپیودند تا آسیب های این ویروس به حداقل برسد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم از ایجاد و راه اندازی مراکز درمانی جامع سلامت ۱۶ ساعته کروناویروس  دربیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

دکتر بهنام رضا مخصوصی اضافه کرد: فعال کردن ایزوله تنفسی، تعیین نیروهای جایگزین و آنکال، فعال شدن تیم بحران و واکنش سریع، جذب پنج پزشک عمومی،استفاده از تونل گندزدا در ورودی و خروجی شهرستان به ابتکار دانشکده،بازدید مستمر از نانوایی ها و نظارت بر ایمنی نان توسط معاونت بهداشتی،توزیع ۲۰ هزار تراکت آموزشی در ادارات و مدارس و صنوف،برگزاری کلاسهای آموزشی برای بهورزان و سایر،ایجاد یک کد جدید آمبولانسی،پیش بینی یک دستگاه آمبولانس دوم،آموزش و سازماندهی ۵۰۰ نفر کادر بسیج توسط هیئت رئیسه دانشکده،نهادینه کردن زنگ شستسوی دست در ساعت ۱۰ صبح،استفاده از پتانسیل هر خانه یک خانه سلامت،اختصاص ۳۲ تخت فعال با قابلیت ارتقا ۶۴ تخت،توجیه پرسنل فوریت و آموزش و اختصاص یک آمبولانس برای بیماران کرونایی  از جمله اقداماتی بوده که توسط دانشکده شهرستان در کنترل و پیشگیری کروناویروس انجام گرفته است.

وی از فعال شدن بیماریابی پیامکی برای شناسایی بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد:قطع زنجیره این بیماری با همت مردم و پیوستن به  پویش در خانه بمانیم و رعایت اصول بهداشتی قابل شکست خواهد بود. 

مخصوصی افزود:استقرار شیفت های بیمارستانی و رابطین بهداشت،پیگیری و مراقبت درمانی بیماران کرونایی،غربالگری و قرنطینه کرونا مثبت ها،آموزش و توجیه همراهان بیماران کرونایی در منزل با همکاری پرسنل بهداشت و درمان،جمع آوری دستفروشان توزیع کننده مواد غذایی در روز بازارها،فراخوان نیروهای ستادی در شیفت های درمانی،تجهیز کادر درمان و بهداشت به کیت های حفاظت سنجی و نیاز سنجی به‌ منظور تامین دارو ملزومات برای بیماران ،تشکیل ستاد مبارزه با کروناویروس به مرکزیت دانشکده و انجام نمونه گیری از بیماران کرونایی به صورت ۲۴ ساعته و لغو مرخصی ها را نیز می توان از دیگر اقدامات دانشکده شهرستان در راستای کروناستیزی عنوان کرد.

وی در ادامه از بهبودی و ترخیص ۸۰ درصدی بیماران مبتلا به کروناویروس در این شهرستان خبر داد گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۴۵۰ بیمار با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده‌اند که ۸۰ نفر از این تعداد بیماران مشکوک به به کروناویروی بودند که بستری شده و مراقبت‌های درمانی برای آنها انجام و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه برخی بیماران دچار سرماخوردگی معمولی و تعدادی هم دچار کرونا بودند که دوران درمان را گذراندند،خاطرنشان کرد: در بخش ویژه کرونای اسدآباد ۶۴ تخت فعال بوده که فقط ۲۰ درصد آن اشغال شده است.

به گزارش ایسنا، برای شکست و نابودی این بیماری به یک بسیج همگانی نیاز بوده که پیوستن مردم به کمپین «در خانه بمانیم» ازز نقش موثری دراین مشارکت همگانی در کنار اقدامات دستگاه ها  برخوردار است 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha