• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99053022746
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دلیل افزایش قیمت شیر در چهارمحال و بختیاری چیست؟

دلیل افزایش قیمت شیر در چهارمحال و بختیاری چیست؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص افزایش قیمت شیر توسط دامداران، گفت: تولید شیر در استان ۳ برابر نیاز مصرفی است، همچنین قیمت‌گذاری شیر براساس تامین نهاده‌های دولتی صورت می‌گیرد، اگر نهاده دولتی در اختیار دامدار قرار نگیرد نمی‌توان در قیمت‌گذاری دخالت کرد.

ذبیح‌الله غریب ۳۰ مردادماه در کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نزدیک به ۲ میلیون دام سبک و ۱۹۷ هزار دام سنگین در استان وجود دارد، هرساله نیز  با واکسیناسیون دام‌ها آمار تطبیق داده می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود، ادامه داد: برای اینکه تولید دام تا کشتار به طور دقیق مشخص شود باید پلاک‌کوبی دام انجام شود، زیرساخت‌های این کار در استان وجود دارد، اما انجام آن زمانبر است.

وی بیان کرد: میزان مصرف سالانه گوشت در چهارمحال و بختیاری حدود ۲۰ هزار تن است و حدود ۷ هزار تن تولید گوشت در استان مازاد است، بخشی از کشتار دام در استان به صورت غیرمجاز کشتار می‌شود و همچنین واحدهای بزرگ دام و گوشت تولیدی خود را از طریق مزایده به فروش می‌رسد و بخشی دام در استان‌های مجاور کشتار می‌شود.

غریب در خصوص تامین نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری، گفت: سال گذشته حدود ۷۰ هزار تن نهاده در استان توزیع شد و امسال تاکنون ۶۰ هزار تن نهاده در بین واحدهای تولیدی و کارخانجات استان توزیع شده است، در سال گذشته بخشی از نهاده‌ها از طریق دولتی و بخشی از طریق بازار آزاد تامین شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۴۸ درصد نهاده‌های اختصاصی به کارخانجات اختصاص یافت، عنوان کرد: قیمت نهاده سویای دولتی و در بازار آزاد تفاوت قیمت بالایی دارد و کمبود نهاده موجب کاهش ۸ درصدی جوجه‌ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل ذرت از بنادر آغاز شده است و به زودی وارد عرصه توزیع  و مشکل کمبود این نهاده به زودی برطرف می‌شود.

غریب در پایان در خصوص افزایش قیمت شیر توسط دامداران چهارمحال و بختیاری، گفت: تولید شیر در استان ۳ برابر نیاز مصرفی است، همچنین  قیمت‌گذاری شیر براساس تامین نهاده‌های دولتی صورت می‌گیرد تا زمانی که نتوانیم نهاده مورد نیاز را به قیمت دولتی در اختیار دامدار قرار دهیم نمی‌توان در قیمت‌گذاری دخالت چندانی کرد، دامداران نیز شیر تولیدی را به سایر استان‌ها صادر می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha