• پنجشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98090704963
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

معضل حاشیه‌نشینی با نسخه واحد حل نمی‌شود

معضل حاشیه‌نشینی با نسخه واحد حل نمی‌شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: نباید نسخه‌ای واحد برای رفع معضل حاشیه‌نشینی در کشور تجویز شود.

هوشنگ بازوند در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه بزرگترین چالشی که مدیریت شهری در کشور با آن مواجه است آسیب‌های اجتماعی است، گفت: این امر نیز زاییده حاشیه نشینی می‌باشد.

بازوند افزود: متاسفانه در حال حاضر نسخه‌ای واحد برای حل معضل حاشیه‌نشینی در کشور تجویز می‌شود که جوابگو نیست و باید برای هر استان و منطقه نسخه‌ای جداگانه تجویز شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به  وقوع حوادث و بحران‌های غیرمترقبه فراوان در کشور، عنوان کرد: متاسفانه رفتار سازه‌های ما در این حوادث رفتار مناسبی نیست. حتی سازه‌های اداری ما نیز در این حوادث مقاومت مناسبی ندارند که نمونه آن را در زلزله کرمانشاه دیدیم و این از چالش‌های مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۵ استان کشور درگیر سیل بودند، گفت: در استان کرمانشاه حدود پنج هزار واحد مسکونی داریم که در بستر یا حریم رودخانه‌ها ساخته شده‌اند و در دیگر استانها هم چنین وضعیتی را داریم که این موضوع هم از چالش‌های مدیریت شهری است.

بازوند به نادیده گرفتن قوانین شهرسازی هم اشاره کرد و گفت: گاها دیده می‌شود که کمیسیون ماده ۱۰۰ تبدیل به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل می‌شود و به واقع با این کار به نوعی جسم شهر فروخته می‌شود که باید با تعریف منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها، جلوی این کار گرفته شود.

استاندار کرمانشاه راه برون‌رفت از این مشکلات را حرکت به سمت مدیریت واحد شهری دانست و گفت: باید شهرداری‌ها و شوراها اختیارات لازم برای مدیریت امور شهری را داشته باشند، در غیراینصورت این چالش‌ها پابرجا خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید مشارکت مردم را در اداره امور شهر بیشتر داشته باشیم، گفت: این امر باعث تقویت حس شهروندی خواهد شد. 

بازوند حفظ سرمایه‌اجتماعی را نیز از وظایف اصلی مدیریت شهری دانست و خواستار تلاش در این راستا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha