• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98111511049
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد

۹۷۱ هزار همدانی تحت پوشش بیمه سلامت/پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران خاص

۹۷۱ هزار همدانی تحت پوشش بیمه سلامت/پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران خاص

ایسنا/همدان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پوشش ۵۶ درصدی جمعیت شهری و روستایی استان همدان توسط بیمه سلامت گفت: تاکنون ۹۷۱ هزار نفر در استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که از این تعداد ۶۰۵ هزار نفر از روستائیان هستند.

دکتر سعید فرجی سه شنبه ۱۵ بهمن در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه الکترونیکی شدن نظام سلامت استان از مهمترین اقدامات پیش رو است، تصریح کرد: یکی از عمده ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه پیروی از قانون دولت الکترونیک در نظام پزشکی به منزله مدیریت هزینه ها و ساماندهی امور است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه الکترونیکی شدن باید توجه ویژه ای به چهار محور استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیک، رسیدگی مکانیزه و ارجاع الکترونیکی داشته باشیم تا بتوانیم در این مهم موفق عمل کنیم.

فرجی با اشاره به وضعیت متوسط استان همدان در بحث نسخه نویسی الکترونیکی گفت: تاکنون در شهر همدان ۲۴ پزشک در این طرح مشارکت داشته و نسخه های خود را به صورت الکترونیکی ارجاع می‌دهند اما عدم همراهی و همکاری پزشکان و نبود زیرساخت های لازم مانع از پوشش حداکثری طرح در همدان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: مشکلات نرم افزاری، نبود فرهنگ لازم در استفاده از طرح، نگرانی پزشکان ار مسائل مالی و مالیاتی و زمان بر بودن، استفاده از طرح را کُند کرده است.

وی از عدم موفقیت استان همدان در ارجاعات الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: در حوزه رسیدگی مکانیزه همدان جزء ۱۰ برتر کشور بوده و ۷۴ درصد در سامانه سپاس ثبت نامی داشته ضمن اینکه اگر پوشش خود را به بالای ۷۵ درصد برساند می تواند در گروه A قرار گیرد.

فرجی بیان کرد: سالانه ببین ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیارد تومان بودجه سازمان است که با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه بیمه سلامت به مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به‌منظور ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد مراجعات پزشکی و تشخیصی و تصویربرداری غیرحضوری است، یادآور شد: باید جلوی مراجعات غیرضروری و هزینه هایی که دربردارد، گرفته شود و هدف اصلی سازمان خرید راهبردی و مدیریت هزینه ها و منابع است.

وی گفت: در پروژه الکترونیکی شدن اگر بیماری به مراکز درمانی مراجعه کند، پس از آن با ارائه کد ملی تمام پیشینه پزشکی فرد ذخیره‌ شده و از اتلاف وقت و خدمات اضافه جلوگیری خواهد شد که این برنامه در استان به‌صورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای پزشکان در حال پیگیری بوده و بیمارستان سینا در همدان و بیمارستان قائم(عج) در اسدآباد به‌صورت آزمایشی این طرح را به اجرا رسانده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، اعلام کرد: در سال ۹۸ بیش از ۶۰ درصد از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی، خیریه ها و پزشکان را پرداخت کرده‌ایم، داروخانه ها نیز تا آبان با ارسال اسناد مطالبات را دریافت کرده ضمن اینکه پزشکانی که از طرح نسخه الکترونیکی استفاده کرده اند تا دی ماه دریافت مطالبات داشته‌اند. 

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۴۵۷ سرپرست خانوار یعنی ۲۶ هزار و ۵۸۰ هزار نفر با اعضای خانواده در استان از طریق دفاتر پیشخوان درخواست آزمون وسع داده‌اند که دهک‌های ۷۶ درصد از آنها مشخص شده است، افزود: برای ۶۶۹۳ نفر پیامک ارسال و دهک آنها ابلاغ شده است‌.

فرجی خاطرنشان کرد: در استان همدان ۱۸ هزار نفر زیرپوشش درمان کمیته امداد هستند که بیمه ۲۰۰۰ نفر از این افراد دارای همپوشانی بوده و بخشی هم برای شرکت در آزمون وسع مراجعه نکرده‌اند که تقاضامندیم کسانی که دفترچه ندارند، زودتر اقدام کنند چرا که بعداً نمی‌توانیم هزینه‌های درمانی آنها را متقبل شویم.

وی با اشاره به هزینه بیماران خاص در استان و حمایت‌های صورت گرفته از آنها اظهار کرد: بیماران ام.اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه جزء بیماران خاص هستند اما بیماران صعب‌العلاج و سرطانی جزء این بیماران به شمار نمی‌آیند.

فرجی از زیرپوشش قرار گرفتن ۱۰۹۴ بیمار ام اس، ۸۶ بیمار تالاسمی، ۱۶۹ بیمار هموفیلی، ۴۳۶ بیمار دیالیزی و ۳۲۴ بیمار پیوند کلیه در بیمه سلامت استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی این بیماران را سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha