• یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99022819753
  • منبع : نمایندگی ایلام

دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام:

سیاست دستگاه قضا رضایت مردم است/ 70 درصد پرونده‌ها در دادسرا مختومه می‌شوند

سیاست دستگاه قضا رضایت مردم است/ 70 درصد پرونده‌ها در دادسرا مختومه می‌شوند

ایسنا/ایلام دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: سیاست دستگاه قضایی رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع است.

دکتر «افشار خسروی‌زاد» در جلسه شورای اداری شهرستان ملکشاهی، با اشاره به اهمیت نقش بزرگان ، ریش سفیدان و مصلحان در حل و فصل اختلافات و پرونده های قضایی ، اظهار کرد: همواره نیازمند کمک این سرمایه‌های اجتماعی هستیم.

 وی با اشاره به دغدغه مردم شهرستان در زمینه تبدیل دادستانی به دادگاه، گفت:  در قانون در ماده 299 آیین دادرسی کیفری اساساً دادسرا وجود نداشته و کلاً دادگاه وجود دارد. دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان تصریح کرد: قانون گذار پیش بینی کرده است در برخی شهرستان ها که دعاوی کم اند دادگاه داشته باشیم و در برخی از بخش ها که دعاوی زیادند دادسرا داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان ادامه داد: دادسرا صرف نظر از نقشی که مدعی العموم و دادستان دارد ، فیلتری برای حذف شدن خیلی از پرونده‌های جزیی و کم اهمیت است تا به دادگاه نروند.

خسروی‌زاد تصریح کرد: بنا بر میانگینی که داریم حدود 70 درصد پرونده‌ها در مرحله دادسرا مختومه می‌شوند به این دلیل دستگاه قضایی دادسرا را در کنار دادگاه در جاهایی که کثرت پرونده داریم ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی از پاکی و صداقت مردم شهرستان ملکشاهی به عنوان مهم ترین دلیل پایین بودن نرخ جرائم و پرونده‌های قضایی یاد کرد و با تقدیر از فرهنگ والا و قانون مداری مردم این شهرستان ، گفت: سیاست دستگاه قضایی ، ریاست محترم قوه قضائیه و و رئیس کل محترم دادگستری استان رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع است و هر تصمیمی در شهرستان ملکشاهی گرفته شود طبعا در راستای همین سیاست خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha