• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99050201400

استاندار: تأمین امکانات درمانی گلستان نیاز به توجه ویژه وزارت بهداشت دارد

استاندار: تأمین امکانات درمانی گلستان نیاز به توجه ویژه وزارت بهداشت دارد

ایسنا/گلستان استاندار گلستان به مشکلات بخش درمانی استان اشاره کرد و گفت: نیاز به توجه ویژه وزارت بهداشت به تأمین امکانات درمانی استان خصوصاً منابع انسانی و بازسازی تخت‌های فرسوده داریم.

هادی حق‌شناس بعدازظهر امروز دوم مرداد در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد افراد بستری در مراکز درمانی نسبت به پیک بیماری در اسفند و فروردین به نصف رسیده است. همچنین پراکندگی بیماران در کل استان است، درحالی‌که در پیک اول بیشترین تعداد بیماران در گرگان و غرب استان بود.

 وی افزود: در این وضعیت دچار مشکل در تخت‌های بستری نخواهیم شد اما در فصل سرما پیش رو و احتمال تشدید بیماری، شاید تعداد بیماران حتی نسبت به پیک اول دو برابر شود و قطعاً در این صورت با مشکل تخت‌های بستری مواجه می‌شویم. اصلی‌ترین درخواست ما از وزارت بهداشت در اختیار قرار دادن منابع انسانی و امکانات سخت‌افزاری به استان گلستان است.

استاندار گلستان بیان کرد: پیش از شیوع کرونا حتی یک ماسک در گلستان تولید نمی‌شد اما تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک در استان تولید شده است. مواد ضدعفونی‌کننده نیز به مقدار یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر تولید شده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان داریم که ۵۰۰ تخت در همین دولت ایجاد شده و ۱۰۰۰ تخت جدید هم طی امسال و سال آینده ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی گلستان کمتر از میانگین کشوری است، گفت: علاوه بر این موضوع، بیش از ۵۰ درصد تخت‌ها استاندارد نیستند. مشکل امروز تخت‌های بیمارستانی در این استان یک غفلت تاریخی است و به عملکرد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در سالیان گذشته بازمی‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha