• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99072921283
  • خبرنگار : 50180

پیوند خانه و مدرسه در روزگار کرونا

پیوند خانه و مدرسه در روزگار کرونا

ایسنا/کرمانشاه این روزها که کرونا فرآیند آموزش دانش آموزان را مجازی کرده، خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند. در این شرایط پیوند بین خانه و مدرسه می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد امور آموزشی دانش‌آموزان داشته باشد.

فرهاد محمدی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان (24 تا 30 مهر) در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان یادآور این واقعیت مهم است که همکاری خانه و مدرسه می‌تواند نقش اثرگذاری در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه به خصوص در این اوضاع کرونایی سبب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی می شود، گفت: ارتباط مداوم و همکاری سازنده این دو نهاد همچنین باعث کمتر شدن دوگانگی آموزشی، تربیتی و تحقق اهداف و برنامه های آموزش و پرورش خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مربیان و اولیای دانش‌آموزان درتربیت و رشد فکری، اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان نقش اساسی دارند که انسجام بین آنها نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: تجربیات درآموزش و پرورش نشان داده درهر مدرسه ای که تعامل بین خانه و مدرسه مطلوب  بوده، شاهد بالندگی و موفقیت دانش‌آموزان درآن مدرسه بوده‌ایم  وهرجا که این تعامل کمتر شده رشد آسیب‌های اجتماعی و یک تربیت نابسامان را داشته‌ایم.

این مسئول مشارکت اولیا دربرنامه های مدارس و فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را ضروری دانست و عنوان کرد: والدین باید معلمان و مربیان را درپیشبرد امور آموزشی و پرورشی یاری کنند.

محمدی از توسعه انجمن ‏های اولیا و مربیان به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس یاد کرد و افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین ظرفیت برای مشارکت‌های همه‌جانبه والدین در نظام تعلیم و تربیت است.

محمدی گفت: در گذشته مفهوم مشارکت‌های مردمی تنها در پرداخت وجه خلاصه می‌شد و والدین معنای مشارکت را پرداخت وجوه نقدی می‌دانستند، ولی امروزه مفهوم مشارکت گسترده‌تر و به معنای دست در دست هم گذاشتن برای انجام دادن کارها است. بسیاری از پدرها و مادرها نقش‌های اجتماعی و مهارت‌ها و تخصص‌هایی دارند که انجمن اولیاء و مربیان می تواند بخشی از نیازهای مدارس را با این توانایی‌ها پیوند داده و از توان کاری اولیا برای حل مشکلات مدرسه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دولت به تنهایی قادر به تامین نیازهای مدارس نیست و انجمن اولیا و مربیان برای جذب کمک‌های مالی داوطلبانه خانواده‌ها از ظرفیت خوبی به ویژه در این وضعیت کرونایی برخوردار است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.