• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99102921378
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان خبر داد

بهره‌برداری از شتاب‌دهنده تصفیه‌خانه آب سداکباتان

بهره‌برداری از شتاب‌دهنده تصفیه‌خانه آب سداکباتان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: به منظور تأمین کوتاه مدت بخشی از آب آشامیدنی شهر همدان و در راستای استفاده از ظرفیت ذخیره آب سداکباتان، پنجمین شتاب‌دهنده تصفیه خانه آب این سد بهره‌برداری شد.

سیدهادی حسینی‌بیدار افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده پس از تهیه برآورد، برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، این شتاب‌دهنده(اکسیلاتور) از محل اعتبارات آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، از ابتدای امسال در دستور کار معاونت بهره برداری و توسعه آب این مجموعه قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه برای راه اندازی و اجرای این طرح، ساخت سازه فلزی، اجرای تأسیسات مکانیکی و سازه‌ای شتابدهنده در دستور کار قرار گرفت، مطرح کرد: ساخت حوضچه تقسیم کننده بتنی ورودی، اجرای سازه فلزی مخروطی شکل، اجرای خطوط انتقال ورودی و خروجی به همراه نصب شیرآلات مربوطه، احداث حوضچه تخلیه لجن، اجرای ۱۵۰ متر لوله تخلیه لجن به همراه چهار فقره منهول آجری و اجرای 4000 مترمربع رنگ آمیزی تأسیسات فلزی با رنگ بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح است.

حسینی بیدار تصریح کرد: اجرای ۶۰۰ مترمربع رنگ روغنی، 2400 دسیمترمکعب مصالح ترمیم کننده بتن، ۲۴۰ متر مربع مصالح آب‌بندی بتن، اجرای عملیات زنگ زدایی به روش ماسه پاشی (sandblast) به مقدار ۸۰۰ مترمربع، اجرای حدود ۱۰۰ مترمکعب بنایی با سنگ لاشه و محوطه سازی شتاب دهنده و تهیه و نصب همزن اکسیلاتور نیز تاکنون عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این شتاب دهنده نزدیک به ۱۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب تولیدی تصفیه خانه اکباتان افزوده شده است، به تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این شتاب دهنده اشاره و خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح حاصل تلاش پرسنل شاغل در معاونت بهره برداری و توسعه آب، مدیریت و کارکنان آب و فاضلاب همدان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، کل جمعیت شهری و جمعیت ۸۶۰ روستای استان همدان از آب لوله کشی بهره‌مند هستند. براساس آخرین آمار سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰هزار نفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha